Hej alle dygtige mennesker!
Jeg er ved at bygge en carport med skur under samme tag, venter bare på at indkørslen skal asfalteres. I forbindelse med jordarbejdet/asfalteringen sætter firmaet stolperne til både carport og skuret. Jeg har forsøgt at læse mig til, hvordan jeg skal tænke med skuret; er det godt at have asfalten som gulv i skuret, eller bør jeg bygge gulv? Hvis jeg ikke skal have gulv, kan jeg vel have syld, som jeg bygger væggene fra? Eller er det bedre at have en stolpe til hver vægregel?

Jeg havde ikke asfalteret lagerdelen, men bygget den del på stolper med trægulv, omtrent som en terrasse/altan.

Hvad er fordelene ved det? Hvad er ulemperne ved kun at have asfaltunderlag i lagerrummet?

Pilla58 sagde:
Hvad er fordelene med det? Hvad er ulemperne ved kun at have asfaltunderlag i skuret?
- Forhindre, at fugten fra jorden trænger ind i skuret.
- Intet vand, der evt. løber ind i skuret ved regn og sne-smeltning.
- Hvis du laver syller og gulv, vil de også forblive intakte, dvs. de bevæger sig ikke som jorden evt. kan gøre.
- Ønsker du at isolere senere i fremtiden, er det også nemt, hvis du har færdige syller (men du skal tænke lidt over det allerede ved byggeriet).

Asfalt direkte som gulv har jo sin fordel ved, at det er billigt og nemt, hvis du ikke har nogen større krav til skuret i øvrigt.

Vores carport, med skur under samme tag, blev bygget, før vi flyttede hertil, så jeg ved ikke, hvilke tanker der lå bag valget af gulv. Det er under alle omstændigheder betongulv både i skuret og i carporten. Så vidt jeg kan bedømme, er det to separate plader (man kan se en samling, når man kigger udefra). Jeg ved ikke, hvad funktionen er i, at det (muligvis) er to plader. Jeg synes, at betonen fungerer udmærket.

Tak for svaret, Urk! Regnvand mm vil nok komme ind alligevel, det er bare det, at jeg ikke ser det.... Isolere skuret vil jeg ikke gøre (hvad jeg tror nu...) det skal bare være redskabsrum. Fordelene er som du siger, at det bliver billigere og enklere med asfalten.

Senest redigeret:
Tak Modig!
Ok. Hvordan er det med døren ind, har den høj tærskel? Tænker netop om man skal over med græsslåmaskine mm.

Ja, vores lager har tærskel (halvhøj-høj vil jeg sige:-). Det er ikke isoleret, men er bygget til at kunne isoleres (så vidt jeg kan bedømme). Vi har selvkørende plæneklipper, som vi løfter og bærer, når den skal ind over vinteren osv., men jeg tror ikke, at tærsklen ville opleves som et problem, når man trækker en "almindelig" klipper over.

Modig sagde:
Ja, vores lager har tærskel (halvhøj–høj ville jeg sige:-). Det er ikke isoleret, men er bygget til at kunne isoleres (såvidt jeg kan bedømme).
Vi har selvkørende plæneklipper som vi løfter og bærer når den skal ind over vinteren etc. men jeg tror ikke at tærskelen ville opleves som et problem når man trækker en "almindelig" plæneklipper over.
Har du syldbånd på gulvet som lageret er bygget på, eller er det stolper på pæle?

Det er plade på jord.

Modig sagde:
Det er platta på mark.
Ja, jeg læste dit tidligere indlæg lidt sjusket, der står det jo!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.