23,021 læst ·
9 svar
23k læst
9 svar
Byg indvendige vægge med 45x45 stolper og OSB+gips på begge sider
Bliver det sandsynligvis tilstrækkeligt stift?
Jeg skal bygge to indervægge i en garage. Det er for at kunne bruge 93 mm karm og kunne fastgøre foderet plant mod karmen. Så bygger væg inkl. osb og gips ca. 95 mm.
Når jeg nu er i gang - hvordan fastgør jeg gulvreglen i betonen?
Jeg har gulvvarme i betonen. Jeg tænkte på at fastgøre med lim, men skal jeg lægge plastik imellem?
Så skal jeg lime plastikken mod betonen og reglen mod plastikken.
Eller kan jeg fastgøre reglen direkte mod betonen?
Jeg skal bygge to indervægge i en garage. Det er for at kunne bruge 93 mm karm og kunne fastgøre foderet plant mod karmen. Så bygger væg inkl. osb og gips ca. 95 mm.
Når jeg nu er i gang - hvordan fastgør jeg gulvreglen i betonen?
Jeg har gulvvarme i betonen. Jeg tænkte på at fastgøre med lim, men skal jeg lægge plastik imellem?
Så skal jeg lime plastikken mod betonen og reglen mod plastikken.
Eller kan jeg fastgøre reglen direkte mod betonen?
Den burde ligge omkring 5 cm ned - jeg najade den på armeringsjernet som jeg lagde på 50 mm distancer
Okay, men jeg er lidt i tvivl - det ville ikke være sjovt at lave hul i en slange
Hvordan skulle jeg gå til værks med limning?
Hvordan skulle jeg gå til værks med limning?
Det fungerer at lime en almindelig træregel med fx PL400 eller lignende direkte på betonen...bedst er det, hvis det er malet eller primeret på forhånd...
Jeg ville som xibeca siger bruge pladeudlæg, bore og fastgøre disse med 5x20 sømplug i metal. Borestop eller tape på boret så jeg ikke rammer slangerne.
Ved usikkerhed ville jeg leje en Wallscanner typ Bosch D-Dect for at finde slangerne og derefter bore evt. dybere med længere sømplug.
Ved usikkerhed ville jeg leje en Wallscanner typ Bosch D-Dect for at finde slangerne og derefter bore evt. dybere med længere sømplug.
Ok, tak for tipsene 
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 indlæg
Med pladeregel med skum under er det spørgsmålet om det er nødvendigt med så meget mere, hvis man har prespasning mod taget.
Protte
Protte
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Rimligt pris för att bygga två enkla innerväggar?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Bygge af indervæg med 45x45 reglar
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Bygge indervægge. Hvordan fastgøre vertikale reglar i de horisontale
Isolere og bygge nye skillevægge i GAMMEL vaskerum/sauna
Bygge væg med 45x45 lægter?
Byggematerialer & Byggeteknologi