Hej,
Er der nogen her, der kan forklare, hvordan man på en (relativt) enkel måde kan få vores pax-garderobe til at se pænere ud? Ønsker at dække toppen, siderne og bagtil. Har kigget på tidligere indlæg men følte, at jeg havde brug for lidt hjælp, da vi allerede har fastgjort garderoben. Er det nemmere at skrue den løs og bygge en form for ramme, eller kan dette fikses som den er?
Foroven er der cirka 11 cm plads, så på den ene side (venstre) mod væg er der et mellemrum, der er bredt øverst og meget smalt nederst, samt bagsiden mod væg (højre side) samme problematik med et ujævnt mellemrum. Garderoben i sig selv står nok ikke helt korrekt, og vægge og loft er som de er i lejligheder fra 50'erne.
Kanten på din næstsidste og sidste billede løste jeg i mit forrige hus ved at købe liste i den rette tykkelse og skrue fast i garderoben, blev virkelig flot (inden jeg fik det på plads, men måske kan man lime hvis man er forsigtig nu, hvor den er på plads)
Samme i bagkanten, liste i den rette tykkelse og monteret i garderoben, så slap man for at se sprækken, toppen lod jeg være, fordi jeg kørte belysning og gangen var så smal, at man aldrig havde synsfelt så højt.
Kiggede om jeg havde et billede, men lige de detaljer (garderoben generelt heller for den sags skyld) har jeg glemt at fotografere :/
En anden variant er jo naturligvis at fjerne gulvlisterne, så den kommer tættere, hvis du ikke har gjort det, selv syntes jeg ikke, jeg var så ivrig efter lige at have fået gangen renoveret at gøre det, eller at gå løs på garderoben heller for den sags skyld.
Jeg skruede en 45x70 fast indefra skabet og mod væg og loft både på oversiden og siden som jeg derefter satte gipsplade på. Derefter loftliste, blød fugemasse og male.
Ja afhænger af, hvor meget arbejde man vil lægge i det.
Det enkleste er nok lister på siderne.
Derefter kan man købe hyldeplader, der er 248 cm lange og 30 cm brede for et par hundrede på byggmax. Flæk den, så den passer ovenpå, sæt stykkerne sammen med en vinkel på indersiden. Derefter skal den bare lægges ovenpå. Den vil jo ikke bevæge sig nogen steder.
Kanten på din næst sidste og sidste billede løste jeg på min i forrige hus ved at købe liste i rigtig tykkelse og skrue fast i garderoben, blev vildt flot (før jeg skubbede på plads, men måske kan man lime, hvis man er forsigtig nu, når den er på plads)
Samme i bagkanten, liste i rigtig tykkelse og monteret i garderoben, så man slap for at se sprækken, toppen lod jeg være, da jeg brugte belysning, og gangen var så smal, at man aldrig havde synsfelt så højt,
Kiggede om jeg havde et billede, men lige de detaljer (garderoben generelt heller for den sags skyld) har jeg undladt at fotografere :/
En anden variant er selvfølgelig at fjerne gulvsoklerne, så den kommer nærmere, hvis du ikke har gjort det, selv synes jeg ikke jeg var så ivrig lige efter, at man havde fået gangen renoveret at gå løs på det, eller gå løs på garderoben heller for den sags skyld
Må man måske se, hvordan slutresultaterne med listerne blev? Har overvejet lister, men da der er så stor forskel på sprækken oppe og nede, har jeg ikke helt forstået, hvordan det skal blive godt...
Overvejet at tage garderoben væk fra væggen og gøre om og gøre rigtigt, men ikke overhovedet ivrig Skal sandsynligvis flytte hele skidtet til højre for at kunne få nye beslag i væggen igen.
Jeg skruede en 45x70 fast indefra garderoben og mod væggen og loftet både på oversiden og siden, som jeg derefter satte gipsplade på. Derefter loftliste, blød fuge og maling.
[billede]
Flot!
Nå ja. Hvis det er tilfældet, føles det som om jeg skal tage skabet ned og starte derfra... Måske ikke muligt at undgå netop det, hvis jeg vil have det til at se rimeligt ud
Ja det afhænger af, hvor meget arbejde man vil lægge i det.
Det nemmeste er nok lister på siderne.
Derefter kan man købe hylder, der er 248 cm lange og 30 cm brede for et par hundrede kroner på byggmax. Klyv den, så den passer øverst, og sæt stykkerne sammen med en vinkelbeslag på indersiden. Derefter skal den bare lægges ovenpå. Den vil jo ikke flytte sig nogen steder.
Lister var første tanke, men svært at se, hvordan jeg får det pænt, når mellemrummet er så stort øverst og smalt nederst...
Tak for tippet med hylder og vinkelbeslag!
Hej!
Jeg er netop i færd med at liste færdigt omkring mine indbyggede garderober. Der er sikkert bedre måder end min, men jeg købte hvide dækplader. Derefter satte jeg lægter i loftet til at fastgøre dem imod. Så liste rundt.
Ja, jeg ved, at min geringsskæring ikke blev perfekt, jeg skal male over det der..
Må man måske se hvordan slutresultatet med listerne blev? Har overvejet lister, men da der er så stor forskel på mellemrummet oppe og nede, har jeg ikke helt forstået, hvordan det kan blive godt...
Har overvejet at tage skabet ud fra væggen og gøre det om og gøre det rigtigt, men har virkelig ikke lyst Jeg skal sandsynligvis flytte hele skidtet til højre for at kunne få nye beslag i væggen igen.
Hej desværre så går det ikke solgt huset og jeg havde selvfølgelig helt glemt at tage foto af slutresultatet
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.