Er jeg på det forkerte forum og skriver, er jeg taknemmelig, hvis den, der ved bedre, kan henvise mig rigtigt - fandt intet bedre.
Vi har i dag en forstue på ca. 2 m bredde og 1,2 dybde. Den står på støbte stolper ca. 30 cm over jorden og har et rigtigt tag. Desværre er rummet lige indenfor døren ikke optimalt, når man har små børn - trappen op går 1 m indenfor døren, en åbning til stuen er til den ene side og den indre gang til den anden side. Det snavs, man trækker ind, har alle chancer i verden for at vandre både op på øverste etage og rundt i huset.
Derfor har vi tænkt på at bygge forstuen ind, hvilket medfører et par spørgsmål:
Kræves der byggetilladelse, eller er en byggeanmeldelse tilstrækkelig? Tror selvfølgelig på byggetilladelse, da det ændrer husets karakter at bygge ind, men håber på anmeldelse...
Gulvet er kun plank, tanken er at fjerne det, lægge strøer 15 cm under eksisterende gulv, isolere og derefter bygge nyt gulv op. Er dette tilstrækkeligt?
Er der nogen, der har gjort noget lignende og kort kan beskrive, hvordan I gik frem?
Tak,
/alacs