Hej.

Jeg har en lade fra efter krigen i topstand. Har ikke været i brug siden 50'erne. Jeg har til hensigt at bygge et badeværelse væg i væg med stalden, dvs. en del af vognskuret. Jeg har allerede bærende bjælker, rammeværk og isolering klar til gulvet, og det med hensyn til tung klinker og fliser. Jeg kommer ikke til at bygge væggene selv, men vil være godt informeret om konstruktionen, inden jeg hyrer hjælp. Jeg skal altså på en del af vognskuret bygge nye stærke gulve op til væggene for at skabe plads til badeværelse, gæstetoilet og en lille trappehall op til det, der tidligere var høloft. Når man kommer op via trappen til høloftet, står man på gulvet, som så er badeværelsets loft. Derfra skal der bygges en væg helt op til ladetaget, så det bliver en selvstændig bolig og afskærmet fra resten af laden/vognskuret.

Jeg har hele tiden forestillet mig byggeriet i 2 etaper. Først vægge og tag for underetagen (bad, toilet, trappehall). Trin 2 væg op til kip.

Total arealet er 4x7 m. Badeværelset ca. 4x3 m.

Hvad er afgørende?
Hvad skal jeg være opmærksom på?
Hvilke dimensioner i træværksvalg? Jeg har adgang til naboens savværk inkl. træ.
Hvordan ser den almindeligste tilgang ud, når det kommer til konstruktion?
Modtager gerne links

Modtager gerne alle tips.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.