9,801 læst ·
15 svar
10k læst
15 svar
Bruge fugemasse som puds på væg.
Jeg har to sække fugemasse til overs, som jeg har købt forkert og ikke kan returnere. Polarn fortalte, at han brugte fugemasse som puds i sin vaskekælder med godt resultat... kan det passe, eller forveksler han det med noget andet tror du?
Hvis det virker, så vil jeg hellere pudse en væg nede i kælderen med det end at smide det ud.
Bespar mig gerne indlæg, der rakker ned på alle, der ikke gør alt præcis "by the book". Jeg ved allerede, at der kan købes puds i butikken, som er beregnet til vægge, jeg undrer mig bare over, om det polarn siger kan passe.. kan fugemasse fungere som overflademateriale i et opbevaringsrum?
Hvis det virker, så vil jeg hellere pudse en væg nede i kælderen med det end at smide det ud.
Bespar mig gerne indlæg, der rakker ned på alle, der ikke gør alt præcis "by the book". Jeg ved allerede, at der kan købes puds i butikken, som er beregnet til vægge, jeg undrer mig bare over, om det polarn siger kan passe.. kan fugemasse fungere som overflademateriale i et opbevaringsrum?
Flisefuge er en (normalt) cementbaseret pudsemørtel. Den bør rimeligvis også fungere som puds. Det værste, der kan ske, er vel, at den revner og falder ned. Eftersom du allerede har betalt for fuge, har du jo intet at tabe.
Tror ikke på dette.
For det første er konsistensen som spartelmasse, bare mere klistret, hvordan skal du behandle overfladen?
Så kan man jo ikke have det tykkere end nogle mm, er overfladen så jævn?
For det første er konsistensen som spartelmasse, bare mere klistret, hvordan skal du behandle overfladen?
Så kan man jo ikke have det tykkere end nogle mm, er overfladen så jævn?
Jeg har pudsnet som jeg i så fald tænkte at klamre fast først. Anvender primer først. Det er en gipsvæg og en malet betonvæg. Meget glatte. Synes at det burde fungere at smække på 2-3 mm som overfladelag. Ingen der har testet (udover min polare)
Tja, fugemasse er ligesom meget mere klistret og "klæbrig" end puds og andre lignende cementbaserede produkter. Den har også en mindre kornstruktur.
Antageligt kan den gå an at bruge, men lidt afhængigt af hvilke egenskaber ved puds du søger, kan det måske blive noget rod.
OBS, jeg er ikke specielt godt inde i dette, men det er min oplevelse af de forskellige produkter.
Antageligt kan den gå an at bruge, men lidt afhængigt af hvilke egenskaber ved puds du søger, kan det måske blive noget rod.
OBS, jeg er ikke specielt godt inde i dette, men det er min oplevelse af de forskellige produkter.
Kan forestille mig, at det kan fungere, men ikke at det bliver et godt resultat og bestemt ikke at det bliver let at arbejde med på nogen måde. Tror det kommer til at sprække op som f-n. Men what the heck, det er hvad jeg tror. Jeg håber, at du prøver, og at det bliver godt, så jeg kan udvide min vidensbase lidt. Vend gerne tilbage med resultatet, hvis du gør det!
Dog kender jeg folk, der har pudset med kakelfix med meget gode resultater. Det er måske det, din ven mener...
Dog kender jeg folk, der har pudset med kakelfix med meget gode resultater. Det er måske det, din ven mener...
Senest redigeret af en moderator:
Vil bare give en opdatering. Det gik utroligt godt at pudse med flisefuge. Jeg synes virkelig, det var fantastisk, hvis man bare er ude efter den pudsede overflade. Der var godt hold i fugen, så der blev minimalt med snavs. Let at bearbejde med svamp og vand, hvis man ville. Det fungerer altså præcis lige så godt som puds.
Det er jo dyrere, så man køber det måske ikke i stedet for pudsemørtel, men har du en halv sæk derhjemme, så er det jo bare at pudse en væg i stedet for at kassere det.
Det gik også godt at male med silikatmaling.
Det er jo dyrere, så man køber det måske ikke i stedet for pudsemørtel, men har du en halv sæk derhjemme, så er det jo bare at pudse en væg i stedet for at kassere det.
Sjovt at det fungerede alligevelHolpers sagde:Vil bare opdatere. Det gik utroligt godt at pudse med kakelfuge. Synes faktisk, det var rigtig godt, hvis man bare er ude efter den pudsede overflade. Der var god hæftning i fugemassen, så det blev minimalt med snavs. Let at bearbejde med svamp og vand, hvis man ville. Det fungerer altså præcis lige så godt som puds.
Det er jo dyrere, så man køber det måske ikke i stedet for pudsmørtel, men har du en halv sæk derhjemme, så er det jo bare at pudse en væg i stedet for at smide ud.
Har du ingen billeder af resultatet? Ville være interessant at se og sammenligne med almindelig puds, især med silikatmalingen.
Näää nu har du har gjort fel... det skal jo ikke fungere....Holpers sagde:Vil bare følge op. Det gik skide godt at pudse med kakelfug. Synes da det var skide godt, hvis man bare er ude efter den pudsede overflade. Der var godt greb i fugen, så der blev minimalt med sjask. Let at bearbejde med svamp og vand, hvis man ville. Det fungerer altså præcis lige så godt som puds.
Det er jo dyrere, så man køber det måske ikke i stedet for puds, men har du en halv sæk derhjemme, er det jo bare at pudse en væg i stedet for at smide ud.
Sjovt med opfølgning! Nu ved vi, at det fungerer!