Hej,

Jeg har et bolighus, og jeg er i gang med at bygge en garage, som er forbundet med bolighuset med en altan. Ifølge den godkendte byggetilladelse er det egentlig ikke forskellige bygninger, men "Byggetilladelse for tilbygning af enfamiliehus med garage og altan", eftersom byggeværkerne hænger sammen. Jeg kan gå mellem "bygningerne" via altanen, men skal gå ud i det fri. Jeg er nu i gang med at færdiggøre det indvendigt.

Jeg overvejer nu brandsikringen. Jeg har lidt svært ved at se, hvordan jeg nu, når garagen snart er færdig, kan opnå EI30 i begge vægge, eller EI60 i én væg, hvilket ville være tilfældet (tror jeg?), hvis det skulle betragtes som to bygninger, der står ved siden af hinanden (de står 3 meter fra hinanden).

Men mit håb nu er altså, at jeg ikke skulle behøve at bygge ydervæggene med nogen brandklassifikation, da garagen og altanen defineres som en tilbygning af bolighuset, dvs. en udvidelse af volumen af det eksisterende enfamiliehus.

Hvad er jeres tanker omkring dette, holder min tese? Selvfølgelig vil jeg forsøge at bygge så brandsikret jeg kan, men uden at skulle rive noget ned.

Ingen? 😢

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.