Hej jeg har revet mit gulv op i en kåk fra 1907 med torpar grund
Og det tales om, at jeg skal sprøjte syllstockarna mod råd og skimmelsvampesporer har hørt, at man kan anvende borsyre tjekkede med anticimex og det ville ende på ca: 10000:- med inspektion og alt
nogle tips??? om man kan købe og sprøjte selv??
Og det tales om, at jeg skal sprøjte syllstockarna mod råd og skimmelsvampesporer har hørt, at man kan anvende borsyre tjekkede med anticimex og det ville ende på ca: 10000:- med inspektion og alt
nogle tips??? om man kan købe og sprøjte selv??
Borakol kan du jo selv pensle på. For at sprøjte skal man have beskyttelsesudstyr på (briller, åndedrætsmaske, beskyttelsestøj ... det bruger firmaer, der udfører dette arbejde) for midlet er ikke sundt. Men at pensle er ikke så farligt, fordi man undgår, at midlet spredes i luften, og man undgår at indånde det. Der er ikke så meget plads i en torpargrund, så måske er det nemmere at hyre et firma, men hvis du tænker på at pensle selv, er beskyttelsesbriller et "MUST". Midlet kan købes i farvebutikker og bruges i forebyggende øjemed. Midlet reparerer jo ikke beskadiget træ, men hvis træet kun er misfarvet på overfladen og sundt i øvrigt, kan det gavne at pensle det på og stoppe angrebet.
Jeg har revet op gulvet, og der er god plads til at stå og sprøjte, så det er nok en god måde. Det er jo bare syllstockarna tilbage. Skal man besprøjte jorden og stenene også? Dugger en gasmaske, som man har ved bil-lakering, mod det bedlet?
Opelhenke
Opelhenke
Klik her for at svare