Hej! Jeg er i gang med at opsætte et elfasystem, tre skinner (så ikke hængeskinnerne men det ældre "bogreol"-system) i gangen. I systemet skal vi have hattehylde og flere andre hylder til ophængning af tøj samt en skohylde. De første to er gået godt, men da den sidste skinne skulle op, kom det første øverste hul for højt op, hvilket ville skabe skævbelastning. Så ud med den skrue og plug!

Problemet nu er, at jeg vil have hullet præcist der, men 5 mm længere ned. Hvordan gør jeg det nemmest? Det skal jo stadig klare ret meget vægt, selvom der er flere fastgøringspunkter, der vil bære vægten.
Huset er fra '51, og væggen består af letbeton.

Kan jeg husfixe hullet og bore på ny? Eller skal jeg udvide hullet yderligere nedad til et passende sted og så fylde op med noget (pl400 har jeg læst om? Har aldrig brugt det selv dog) over pluggen og lade det hærde? Er det bedre at bruge noget mere solidt end husfix (Og hvad ville det i så fald være?) i letbeton, eller vil det være umuligt at bore i det bagefter?

Problemet er altså både, at hullet nu er for stort og preciiiiis for off til at fungere med resten af skinnerne.
Hvordan løser jeg dette på en sikrest og mest smidig måde?

Jeg ville udvide hullet og lime pluggen fast, som du siger. Det vil blive skidt, når du skal forsøge at bore så tæt på det igenmurede hul.

• Synes
pacman42
  • Laddar…
Din løsning med husfix fungerer godt

Tændstikker eller lignende fungerer til at stikke ind for at mindske hullet og styre skruen til ønsket position.

Måske ikke den bedste løsning, men fuldt fungerende i hvert fald.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.