Hej,

Amatørenes aften nærmer sig hos mig og i sædvanlig orden så går jeg på patrulje.

Der skal op tre beslag til en rullegardin.

Jeg borede et hul ifølge billede i betonvæggen men ligefandens så rammer jeg en jernbjælke alternativt en sten men borehammeren klarer i hvert fald ikke at køre længere.

Spørgsmålet er så, hvordan skal jeg sigte for ikke at komme ud for lignende, horisontalt eller vertikalt?

Taknemmelig for svar.

• Et vindue med udsigt til en stenhældning, hvor en stige står indendørs ved siden af.
Hvor dybt kom du, inden det gik dårligt?
Hvilket bor brugte du?

K Klass0n sagde:
Hvor dybt kom du, før det gik dårligt?
Hvilket bor brugte du?

Ca 25mm før det sagde stop, 6mm bor,

Hvis du tager en søm og trykker ind og banker lidt forsigtigt med hammeren, lyder det så metallisk?

Ellers bliver jeg lidt nysgerrig på, om du måske har indstillet din boremaskine forkert?

K Klass0n sagde:
Hvis du tager en søm og trykker ind og banker lidt forsigtigt med hammeren, lyder det metallisk da?

Ellers bliver jeg lidt nysgerrig på, om du kan have fået indstillet din borehammer forkert?
Tester jeg med skrue, så kan jeg ikke sige, om det lyder metallisk eller om det bare er sten.

Ikke så meget at indstille på maskinen, det er med eller uden hammerfunktion, og det er SDS. Det er noget, den rammer, dog da den bliver meget varm.

Skift til et metalbor og bor igennem armeringen?

Lyder mærkeligt.

Jeg har en mecc tools borehammer fra jula (billigt skrammel, jeg ved det) men den borer jeg 18mm huller med i natursten og klippe. Ikke hurtigt, men det går.

Når dog et bor er ved at give op, kan det blive lidt sådan, at det stopper, og så bliver det bare varmt.

Så næste skridt er, om du har et andet betonbor at prøve med?

E Et1975 sagde:
Byt til en metalbor og bor igennem armeringen?
Har intet men måske lander i det.

Minnie Mesola
Det er sikkert et armeringsjern, du er stødt på. Selv borer jeg lige igennem det med samme bor. Går det ikke, har jeg boret et nyt hul ved siden af. Metalborvarianten har jeg aldrig testet.

Minnie

Hvad har du for bor? Borret er jo a og o, når man skal igennem noget.

K Klass0n sagde:
Lyder mærkeligt.

Jeg har en mecc tools borehammer fra jula (billigt skrammel ved jeg), men den borer jeg 18mm huller med i natursten og bjerg. Ikke hurtigt men det går.

Når dog et bor er ved at give op kan det blive lidt sådan, at det stopper og så bliver det bare varmt.

Så næste skridt er, om du har et andet betonbor at prøve med?
Tog et nyt bor men det bliver det samme, bliver varm med det samme.

Ingen monstermaskine på nogen måde
Minnie Mesola Minnie Mesola sagde:
Det er sikkert et armeringsjern du er stødt på. Jeg borer selv lige igennem det med samme bor. Går det ikke, har jeg boret et nyt hul ved siden af. Metalborsvarianten har jeg aldrig testet.

Minnie
Må nok prøve ved siden af først. Det er det, jeg overvejer er, om det nu er jern, går de vertikalt eller horisontalt?

tensiden tensiden sagde:
Hvad har du for bor? Boret er jo alfa og omega, når man skal igennem noget.
Dewalt XLR plus samt dewalt-maskine

S Screed sagde:
Tog et nyt bor men det bliver det samme, bliver varmt med det samme.

Ingen monstermaskine på nogen måde

Bliver nok nødt til at teste ved siden af først. Det er det jeg overvejer om det nu er jern, går de vertikalt eller horisontalt?
Desværre for dine gardiners skyld er mit gæt at evt. armering må gå horisontalt der.

K Klass0n sagde:
Desværre for dine gardiners skyld er mit gæt, at evt. armering må gå horisontalt der.
Så måske skulle man prøve at sigte lidt højere. 2cm burde vel være nok?

S Screed sagde:
Så burde man måske prøve at sigte lidt op. 2 cm bør vel være nok?
Enig, det burde være nok.

Krydser fingre!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.