Har et hus bygget på sprængsten fra nærliggende bjerg.
Husets fundament, kældervæggene, er også sprængsten med en slags mørtel, der holder det sammen.
I aften skulle jeg bore i kælderen (indendørs) men har tre problemer:
1) mørtlen bare smuldrer, så ingen rawlplug sidder fast (se billede)
2) jeg har ikke udstyr til at bore i selve sprængstenen, dvs hård natursten.
3) sidenote: der kommer luft fra de huller, jeg borer. Hvorfor?