Hej! Jeg skal bore op til ca. 500 mm i enden af trykimprægnerede 95x95-stolper. Jeg skal trække stolperne på eksisterende jernstænger til et tidligere hegn. De gamle stænger er 35 mm i diameter. Spørgsmålet er, hvilken kombination af værktøj der kan fungere til dette.

Jeg er bange for, at et centerbor på en forlænger risikerer at blive ustabilt eller knække. Jeg ved ikke, om der findes spiralbor i den dimension, og om de kan lejes et sted? Det føles som om det kan blive meget dyrt at købe.

Har du kigget på hulsav?

Hulsav føles ikke helt rigtigt.
Googlade lidt hurtigt men fandt ingen 35mm spiralbor, men det føles ikke helt umuligt at der findes.

R
Der findes jo centrerbor, der er 400mm lange og 35mm

Der er jo forlæggere, men som andre har sagt, tror jeg, det bliver svært at få lige.

Spiralbor er nok den bedste type bor til det formål. 35mm findes jo i hvert fald til rimelige penge, og så kan du bruge forlænger. Det er sikkert muligt at finde en, der er tilstrækkelig lang også, men der er risiko for, at det koster mange penge måske.
https://www.amazon.co.uk/Irwin-1050...3XDJ9V7X7JK&psc=1&refRID=ATEMV6BTZ3XDJ9V7X7JK

Er det mange stolper? Er det æstetisk ok at køre med delte stolper? (F.eks. 2st 45x95), så havde du haft mulighed for at fræse sporet i stedet, føles som om, det ville være lidt lettere at få det mere præcist/få stolperne lige end at bore. På den anden side, måske det er relativt enkelt at banke lidt på jernet for at få stolpen i lod.

• Synes
Dan_Johansson
  • Laddar…
T topmount sagde:
Rigtig imponeret af dig, hvis du får det til at være lige.

[link]

sav rørerne af, så de bliver 30 cm lange og brug sådan en bor.
Var præcis den konklusion, jeg også kom til! :)

Takker alle for hjælpen, har fundet bor på 300mm, og vil skære de gamle stænger ned i stedet :)

E EnSvenskBäver sagde:
Tackar alla dör hjälpen, har hittat borr på 300mm, och kommer kapa ner det gamla stängerna istället :)
Leder efter præcis en 35 mm boremaskine, som er 30 cm lang. Hvor fandt du den?

E EnSvenskBäver sagde:
Tackar alle for hjælpen, har fundet bor på 300mm, og vil kappe ned de gamle stænger i stedet :)
Fik du det lavet lige og det ene med det andet?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.