Har bygget et udekøkken og den skal jeg slibe og behandle nu.

Undrer hvilken slibepapir jeg skal bruge vådt- eller tørtpapir og hvilket korn? Meningen er at slibe i hånden.

Så skal den behandles hvilket jeg læste at der findes forskellige metoder for. Så mit spørgsmål er om jeg skal bruge betonolie eller imprægnere med ’Akemi Antifläck Nano-effect’?

Udekøkkenet står ude uden tag så den skal tåle varmen, regn, fedt og snavs samt at den er let at rengøre.

Nogen der har forslag? Alle tips er velkomne. Udekøkken i beton uden tag, beliggende udendørs med omkringliggende træterrasse og hegn. Himmel og træer i baggrunden.

Hvad har du tænkt at opnå med slibningen? At håndslibe bort det yderste "støv" fungerer med vådslibning men hvis du vil have frem ballast (stenene) så er det nok ikke en god løsning at håndslibe.
Stenolie har jeg brugt til mine køkkenborde (ikke netop Akemi men lignende) det er nok nødvendigt at behandle overfladen uanset om det er indendørs eller udendørs.

Mine plader har farvepigment blandet i cementen men uanset pigment eller ej...det bliver Moderne køkken med sorte og hvide farver, sort bordplade ved vask og kogeplade; diskussionen handler om behandling med stenolie og farveeffekt. lidt mørkere farve med stenolien.

• Synes
Living
  • Laddar…
G GnoBBen sagde:
Hvad har du tænkt dig at opnå med slibningen? At håndslipe væk det yderste "støv" fungerer med vådslibning, men hvis du vil have frem ballast (stenene), så er det nok ikke en god løsning at håndslipe.
Stenolie har jeg brugt på mine køkkenborde (ikke netop Akemi, men lignende), det er nok nødvendigt at behandle overfladen uanset om det er inde eller ude.

Mine plader har farvepigment iblandet i cementen, men uanset pigment eller ej...det bliver [billede] lidt mørkere farve med stenolien.

Tak for svar og hvor fine dine plader er. Min køkkenbænk har jeg støbt på stedet, så den blev ikke så glat. Tænkte og håbede på at få den bedre med slibning. Men kan forstå, hvis jeg ikke kan nå det manuelt. Det vigtigste er, at den ikke bliver så snavset, og at jeg kan holde den ren, når den skal bruges.
Har du tips?

Våd betonoverflade med ujævn tekstur og synlige småsten og riller. Overfladen ser frisk og nylig lagt ud med spor efter vejrpåvirkning.

Jeg har kørt med Herdins Hårdvaxolja min betongskive ude. Fungerer meget godt som beskyttelse mod fedt og andet, og min skive er meget ru pga dårlig støbning.

maah maah sagde:
Jeg har kørt med Herdins Hårdvaxolja min betonskive ude. Fungerer meget godt som beskyttelse mod fedt og andet, og min skive er meget ru pga dårlig støbning.
Så du tror ikke, at jeg behøver at slibe? Er det nok bare at bruge Herdins hårdvaxolja?

Hvis du kan nøjes med en noget ru overflade, så fungerer det fint med Hårdvaxolja.
Voksen fjerner lidt af ruheden, så det bliver lidt blødere.

maah maah sagde:
Hvis du kan nøjes med en lidt ru overflade, så fungerer det fint med Hårdvaxolja.
Er det ikke kun til træbehandling og indendørs??
maah maah sagde:
Hvis du kan nøjes med en lidt ru overflade, så fungerer det fint med Hårdvaxolja.
Tak for svaret. Ved ikke om det er værd at slibe med diamant slibemaskine, måske får jeg det ikke bedre alligevel???

L Living sagde:
Tak for svar, og hvor flotte dine plader er. Min køkkenbænk har jeg støbt på plads, så den blev ikke så glat. Jeg tænkte og håbede på at få den bedre med slibning. Men jeg kan forstå, hvis jeg ikke når det i hånden. Det vigtigste er, at den ikke bliver så beskidt, og at jeg kan holde den ren, når den skal bruges.
Har du tips?
Jeg ville nok sige at leje en slibemaskine og tage så meget ned, at du selv er tilfreds.
Men det går ikke at slibe i hånden....det er jeg nok ret sikker på :) (been there done that)

Stenolie foretrækker jeg frem for alt andet...det er godkendt til fødevarer.... .

G GnoBBen sagde:
Jeg ville nok sige, at leje en slibemaskine og tage så meget ned, at du selv er tilfreds.
Men det kan ikke slibes i hånden.... det er jeg ret sikker på :) (been there done that)

Stenolie foretrækker jeg frem for alt andet... det er godkendt til levnedsmidler.... .
tak vil tjekke i dag om der findes en slibemaskine i vores by at leje for at begynde med.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.