Hej,

Har endelig fået en vaskemaskine på plads i det nyrenoverede badeværelse.
Nu vil jeg gerne sætte en bordplade ovenover (gulmarkeret område), i linje med håndvasken og derefter skabe en slags opbevaringsløsning ovenover (rødmarkeret område).
Jeg har et par spørgsmål i forbindelse med dette:

- anbefaling af lyst bordplademateriale, der kunne passe ind?
- hvor kan man bestille denne type form efter mål, og er det muligt at få bordpladen leveret med hul til elkabel og vandrør?
- hvordan fastgør man bordpladen?
- er det et rimeligt projekt at gå i gang med for nogen med begrænset bygningserfaring, eller bør jeg hyre nogen til dette?
- har I nogle forslag til, hvordan opbevaringen ovenover kan bygges? Min partner er interesseret i åbne hylder, jeg forestiller mig et specialtilpasset skab for at undgå støv (og for at slippe for at se alt, hvad vi sandsynligvis vil stille på hylderne).

taknemmelig for idéer og input!

• Nyrenoveret badeværelse med vaskemaskine. Gul markering viser ønsket placering for bordplade, rød markering for potentiel opbevaringsløsning.
G gbang sagde:
...- anbefaling på lyst bordplademateriale som kunne passe ind?
- har I nogle forslag til, hvordan opbevaringen ovenover kan bygges?
Hvorfor bordplade? Det går jo fint at stille/lægge håndklæder mm ovenpå vaskemaskinen.
Ellers er en plade med laminat nok det mest passende og billigste.

Hvor stort bliver det ønskede skab ovenover?
Bredde x dybde x højde?
Det går vel ikke helt ned til vaskemaskinen/bordpladen?

KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Hvorfor bordplade? Det går jo fint at stille/lægge håndklæder mm ovenpå vaskemaskinen.
Ellers er en plade med laminat vel det mest passende og billigste.

Hvor stort bliver det ønskede skab ovenfor?
Bredde x dybde x højde?
Det går vel ikke helt ned til vaskemaskinen/bordpladen?
Årsagen til bordpladen ville hovedsageligt være æstetisk. Vil gerne skjule slangerne fra vaskemaskinen, og kan heller ikke lide den nuværende niveauforskel på nogle centimeter mellem maskine og håndvask.

Min tanke var at lade skabet gå hele vejen ned til bordpladen. Hvorfor skulle det være uhensigtsmæssigt?

Målene på det tænkte skabsrum er B38xD25xH117.
2 seks-pak toiletpapir går ind ved siden af hinanden uden problemer. Tænker også, at det bliver godt til håndklæder og vaskemiddel.

Senest redigeret:
BirgitS
Hvordan har du tænkt dig at gøre, når det er tid til at servicere eller udskifte vaskemaskinen og skal løfte afløbsrøret op af vandlåsen?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.