Vulcan61
har kigget på nettet og gjort ifølge instruktion. Problemet er, at pladen i hjørnet, hvor jeg har foldet en kant op, stikker pladen en smule ud. Så den ligger ikke op ad reglen, hvilket vil blive et problem ved montering, da den ikke vil passe hele vejen ind i rillen. Pladen skubbes på en eller anden måde, når jeg bøjer hjørnerne? Har en falsetang, når jeg gør det. Der er ca. 10 cm, der får et slag. I kan se luften ved pilen. Tips modtages.

• Pladehjørne med kant bøjet op og pil, der peger på luft mellem plade og træbjælke. Rødt og grønt tæppe delvist synligt i baggrunden.
Vulcan61 Vulcan61 sagde:
har kikket på nettet og gjort ifølge instruktionen. Problemet er, at pladen i hjørnet hvor jeg har bukket en kant op, så ryger pladen ud et stykke. Så den ligger ej mod reglen hvilket bliver problem ved montering da den ej kommer passe ind hele vejen i rillen. Pladen skyder sig på en måde når jeg bøjer hjørnerne ind? Har en falsetang når jeg gør det. Er ca 10 cm som få sig en skramme, I ser luften ved pilen. Tips modtages
det sikkert fint når du monterer pladen i vinduet
https://www.byggahus.se/forum/threa...eck-daer-foenster-moeter-altandoerren.256395/
montering i vinduet burde være en af disse?
http://www.teknikhandboken.se/handb...vriga-infastningar/fonsterbleck-till-trakarm/

• Synes
Vulcan61
  • Laddar…
E
Når du strammer skruerne i pladen, vil de presse pladen ind, så den ligger tæt an.

• Synes
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
Bliver dog ikke helt godt i hjørnet. Satte et par blik på samme måde sidste år i pvc vinduer. Brugte blik skruer. Det er når man klemmer øret og slår øret ind, at der opstår spændinger i pladen. Trævinduer ville sikkert gå bedre, da der er mere at bide i.

Vulcan61
K Klasklättermus sagde:
det sikkert fint når du monterer pladen i vinduet
[link]
montering i vinduet burde være nogen af disse?
[link]

Stemmer er det sidste. Men ja skal have dem på pvc

Når du har kantet op med falstangen, bliver der en lille sprække mellem opkanten og den del, der ligger mod vinduet. Når du folder flappen, lukkes sprækken på bekostning af vinklen mellem den stående og liggende del, den nærmer sig 90 grader, hvilket giver dit problem. Man må forsøge at trykke lidt materiale ind, så sprækken lukkes, inden man folder flappen. Plejer at gøre det med falstangen. Svært at forklare, følte jeg. Men hvis listen ikke havde hældet, ville sprækken ikke opstå, så ville flappen, der opstår, når man folder op, være flad med det samme. Det er denne position, man skal nå, inden man folder flappen. Nå ja, håber noget i dette vrøvl er forståeligt og kan hjælpe dig på rette spor.

• Synes
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61 Vulcan61 sagde:
Det stemmer, det er det sidste. Men ja, skal have dem på pvc
billede 7-12?
den eneste forskel er, at du har pvc.
pladen spændes lige i bagkanten

Vulcan61
Jo men i massiv træ bider jo gevindene bedre.bliver der modstand i pvc så drej bare skruen da gevindene går op. Ja gjorde i stedet et spor i en regel og spændte fast blækket med tvinger så bøjede ja hjørnerne da blev det bedre

Vulcan61 Vulcan61 sagde:
Jo men i massiv træ bider jo gevindene bedre. Bliver der modstand i pvc, så drej bare skruen, da gevindene går op. Jeg lavede i stedet et spor i en regel og spændte blecket fast med tvinger, derefter bøjede jeg hjørnerne, så blev det bedre
Ja man skal trække forsigtigt

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.