Har revet badeværelset ned til stommen. På bjælkelaget skal jeg lægge gulvspånplade. Jeg vil lave en let udregning af væggene for isolering og rørføring.
Som billederne viser, så slutter desværre den sidste bjælke 27 cm før ydervæggen. Så meget vil jeg ikke regelmæssigt udbygge. På pladen skal der derefter flydespartles og lægges plastgulv.
Vil der blive svaj på spånpladen på den del, der hænger frit uden for bjælken?
Som billederne viser, så slutter desværre den sidste bjælke 27 cm før ydervæggen. Så meget vil jeg ikke regelmæssigt udbygge. På pladen skal der derefter flydespartles og lægges plastgulv.
Vil der blive svaj på spånpladen på den del, der hænger frit uden for bjælken?
Senest redigeret:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Det ser mere ud som 17 cm. Sæt en regel på de brædder, der stikker op, hvor tommestokken begynder.
Protte
Protte
Min fejl, klart det er 17 cm.
Du mener at bygge på de stående planker, så det kommer i niveau med bjælkerne og derefter lægge pladen først, og derefter lægge regler for væggene? Eller lægge regler på siden af planken i niveau med bjælkerne måske du mener. Reglen behøver ikke være så kraftig, vel? For jeg vil gerne, som det ses på billedet, have lidt isolering mod væggen med lidt bedre lambdaværdi.
Du mener at bygge på de stående planker, så det kommer i niveau med bjælkerne og derefter lægge pladen først, og derefter lægge regler for væggene? Eller lægge regler på siden af planken i niveau med bjælkerne måske du mener. Reglen behøver ikke være så kraftig, vel? For jeg vil gerne, som det ses på billedet, have lidt isolering mod væggen med lidt bedre lambdaværdi.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Rækker med en brædt på højkant mod de brædder som stikker op
Ok, det lyder jo lavet. Tak for svar.
Klik her for at svare