Er i gang med at renovere lidt i et soveværelse derhjemme. Vi vil skifte til et mindre vindue, hvorpå vi vil være nødt til at lave lidt ekstra rammeværk på væggen. Væggen består i dag af træpanel på ydersiden, isolering, dampspærre og 13mm treetex på indersiden. Bør jeg efterligne væggens opbygning så langt som muligt? Skal jeg altså forsøge at finde tilsvarende materialer som treetex eller masonit til at have inde i rummet, eller går det fint at blande materialer, tror du? Jeg overvejer at beklæde væggen med vinduet med et lag renoveringsgips alternativt almindelig gips, er dette klogt?
Har også fjernet indbyggede garderobeskabe og har brug for at lave nyt indre vægramme her. Samme spørgsmål her, bør jeg efterligne nuværende vægge, eller kan jeg blande materialer på denne væg? Her vil jeg helst ikke sætte gips. På den anden side af denne væg er der på nuværende tidspunkt badeværelset, som på et tidspunkt vil blive renoveret og derefter udvidet til det område, der blev frigjort af de fjernede skabe i soveværelset. Hvordan bør denne væg være bygget?

Tak på forhånd.

At ikke blande materialer gør fremtidigt arbejde lettere, da ved man jo, hvad alle vægge består af, og fremgangsmåden bliver ens i hele rummet.

Tomture61
Tretex har vel aldrig været et godt materiale!
Muligvis er det lyddæmpende, i øvrigt brandfarligt, blødt i overfladen, suger til sig fugt.
Fungerer godt som opslagstavle!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.