Jeg har ledt og set en del tråde, der tager op værktøj og kvalitet i sammenligning Biltema /"kvalitetsværktøj". Men man tager ikke op følgende:

Er der nogen, der har kommentarer om Biltemas skrue, (gips, spån osv.) samt søm?

Taknemmelig for at få del i jeres livsvisdom! ;D

Man får hvad man betaler for. Men de er klart godkendte.

Enig ang trallskruen. Da kan det være værd at satse på et mærke som grabber.

Jeg bruger både gips- og spånskruer fra Biltema, og det fungerer godt. Nogle gange bliver det en karton eller to fra Byggmax også.

Har heller ikke set noget galt med de galvaniserede søm fra Biltema.

Enig med tidligere indlæg. Synes at skruen til byggbeslag er meget god især med tanke på prisen.

LOB

lob sagde:
Enig med tidligere indlæg. Synes at skruen til byggbeslag er meget god især med tanke på prisen.  

LOB
De er desværre udgået af sortimentet. ???

MathiasS sagde:
Dom har tyvärr utgått ur sortimentet. ???
Kig på Silvan. Jeg var på Biltema og skulle have sådanne skruer, men det var tomt på hylden. Tror dog, at det kun var midlertidigt. Tog til Silvan og fandt samme slags torx 20-skruer til samme pris. 250 stykker for 40:-. Helt OK.

Biltemas trallskrue er skidegod.
I modsætning til mange andre er den virkelig rustfri, og desuden kan den skrues op igen uden at knække og drille. Hemmeligheden er at bruge friske bits, ellers bliver det let rent i krysset...

Overhovedet synes jeg, at Biltemas skruer er helt OK, men for større/længere dimensioner køber jeg Jetting hos AKB.

Terrassebrædder, spånplader, gips skruer - Absolut værd for pengene!!!

Jeg kan også anbefale bitsene, der sælges i pakker af 5 eller 6, kan ikke huske hvor mange. De er skide gode! Kan nemt sammenlignes med betydeligt dyrere bits.

Også alt inden for fliselægning er godt, blandere/piskeris spartel/tandspartel fliseklæb fugemasse.
Der er meget på biltema, som er fantastisk! Dog ikke bildelar :-/

Norre sagde:
Trall, spån, gips skrue - Absolut prisværdigt!!!

Jeg kan også anbefale bitsene som sælges i 5 eller 6-pack, husker ikke hvor mange. De er skide gode! Kan let sammenlignes med betydeligt dyrere bits.

Også alt inden for flisesætning er godt, blander/piskeris spartel/tandspartel fix fuge.
Det findes meget på biltema som er kanon! Dog ikke bildelar :-/
Jepp, rigtig bitsholder + bits fra biltema. Koster ingenting, bitsene. Man kan tabe bitsene uden at blive ruineret, man kan lade konen (Sveno-advarsel) køre skruetrækkeren uden at blive ruineret - bare at smide visne bits og tage en ny. Bitsene holder også rigtig mål, så det er intet problem på den fronten.

Jepp, riktig bitsholder + bits fra biltema.
Angående bits troede jeg, at jeg var smart, da jeg tidligere købte i 10-pak for et par tiere, indtil jeg prøvede en rigtig hærdet, der holdt betydeligt længere end ti af lavprisvarianten. På bitsholder lønner det sig heller ikke at spare på kvaliteten. Det er magneten, der adskiller sig mest. Med en rigtig magnet kan man tage en hel bunke skruer ved at dyppe bitsene i skruvepakken, mens en skraldet bitsholder ikke engang holder en skrue på plads.

Det er altid sjovere at arbejde med gode værktøjer.

Biltema har dobbeltbits (en i hver ende) i 10-pak i flot holder. Disse er rent skrald (selvom de kostede 22:90, tror jeg). De fleste gik i stykker (drejede af) ved indskruning af den første skrue. Skruen som er fra Biltema er også efter min mening helt ok.

MathiasS sagde:
...
Man kan miste bitsene uden at blive ruineret, man kan lade konen (Sveno-varning) bruge skruemaskinen uden at blive ruineret - bare at smide visne bits ud og tage en ny. Bitsene holder også den rette størrelse, så det er ikke noget problem på den front.
Nu var det fristende at fortælle, hvordan andre end mig i huset gør, når de skal hænge noget op, men jeg afstår. Jeg kan i hvert fald afsløre, at jeg får have min dårlige skruemaskine i fred. Nogle bordknive ser dog lidt mærkelige ud...

sveno sagde:
Nu var det fristende at fortælle, hvordan andre end jeg i huset gør, når de skal sætte noget op, men jeg afstår. Jeg kan i hvert fald afsløre, at jeg får have min elendige skruetrækker i fred. Nogle bordknive ser dog lidt mærkelige ud...
:-X ::)

Jeg købte billige guldfarvede blandede skruer hos Harald Nyborg. De var ikke bare dårlige, de var utroligt værdiløse!! Vi har et antal afbrækkede sådanne skruer i vores hus, især i køkkenet. Selv med en almindelig skruetrækker var det en leg at trække hovedet af. SÅ IRRITERENDE DET VAR!!! Man har sin velplanlagte tid ::) afsat til at gøre visse ting, og så må man lægge al energi på at bøvle med afbrækkede skruer!

Desværre var de meget imødekommende og forstående i butikken, og der var ingen problemer med at få pengene tilbage. Desværre siger jeg, for jeg havde behov for at få lukket lidt vrede ud.

Nåja, man lærte noget nyt alligevel.

sveno sagde:
Nu var det fristende at fortælle, hvordan andre end jeg i huset gør, når de skal sætte noget op, men jeg afholder mig. Jeg kan i hvert fald afsløre, at jeg får lov til at have min dårlige skruetrækker i fred. Nogle borde knive ser dog lidt mærkelige ud...
Øhm... Altså når man slår tavle-sømmene (eller andre søm til at hænge ting i) ind lige, om end gerne lidt nedad på grund af at man er kort.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.