Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 indlæg
Findes der ikke bedre leverandører til billigere priser ved et nybyggeri? Rinkabyrör, elbutik og soliduct eksempelvis.
Jeg har ved nogle paniklejligheder været nødt til at tage til Biltema og købe elartikler som stikkontakter, kabler og også lidt VVS-ting.
Synes deres elartikler gulner meget hurtigt, der er ret meget grater tilbage i bokse efter støbning og lidt sådan i fastgørelserne.
VVS har jeg købt afløbsrør, "balofixer" og lidt kromede samt almindelige kobberrør.
Som superdupermegadygtig gør-det-selv-person værdsættes jo TYDELIGE monteringsanvisninger med tilspændinger osv. Det synes jeg, Biltema generelt mangler.
Ved mere planlagte ting, hvor jeg har regnet ud, hvad der skal monteres, har jeg i stedet handlet fra elbutik og rinkaby. Jeg synes, det føles bedre med mærkevarer i huset, Biltema-varerne udfases, efterhånden som jeg ser
Synes deres elartikler gulner meget hurtigt, der er ret meget grater tilbage i bokse efter støbning og lidt sådan i fastgørelserne.
VVS har jeg købt afløbsrør, "balofixer" og lidt kromede samt almindelige kobberrør.
Som superdupermegadygtig gør-det-selv-person værdsættes jo TYDELIGE monteringsanvisninger med tilspændinger osv. Det synes jeg, Biltema generelt mangler.
Ved mere planlagte ting, hvor jeg har regnet ud, hvad der skal monteres, har jeg i stedet handlet fra elbutik og rinkaby. Jeg synes, det føles bedre med mærkevarer i huset, Biltema-varerne udfases, efterhånden som jeg ser
Altvidende
· Västra götaland
· 10 917 indlæg
Det store problem ved nybyggeri er jo, at der går store mængder til, og Biltemas lagerbeholdning er jo, mildt sagt, varierende... De har jo ikke store mængder ventilationsrør, afløbsrør, bøjninger osv., så man skulle jo forvente at skulle køre dertil ti gange for at få det hele....
Jeg skulle købe en r15 plug i går fx, og der var en. Lagerstatus i appen siger 5+...
Jeg skulle købe en r15 plug i går fx, og der var en. Lagerstatus i appen siger 5+...
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Generelt så passer jeg på nu om dage med Biltema efter et par hændelser.
Så nu bliver det JULA, når jeg køber i discountbutik i stedet for byggemarkedet.
- En håndklædetørrer var ved at brænde hele vores nybyggede hus ned.
Kun held forhindrede en katastrofe:
https://www.byggahus.se/forum/el/195763-elektrisk-handdukstork-brand-varning.html
- Brugte Biltemas ankarskrue til at fastgøre garagets spær i bærende bjælke med vinkelplader.
Mange af skruerne knækkede, så hovedet lossnede efter nogle dage. Taget så ud til at ligge løst.
Så nu bliver det JULA, når jeg køber i discountbutik i stedet for byggemarkedet.
Personligt har jeg ikke gode erfaringer med Biltema. Et par eksempler:
- Købte en bruserblander. Efter nogle måneder begyndte den at ruste på ydersiden. Efter fem måneder var grebene næsten umulige at dreje på, da de satte sig fast.
- Købte samtidig en komplet bruser med loftbruser eller hvad de nu kaldes. Plastikken begyndte at gulne og sprække efter bare nogle måneder. Efter et år så den ud til at have siddet der i 20 år.
I øvrigt synes jeg generelt, at Biltema er dårlige til at håndtere reklamationer. Hos Jula er det bedre, og hvis noget går i stykker, får man det udskiftet uden diskussioner.
- Købte en bruserblander. Efter nogle måneder begyndte den at ruste på ydersiden. Efter fem måneder var grebene næsten umulige at dreje på, da de satte sig fast.
- Købte samtidig en komplet bruser med loftbruser eller hvad de nu kaldes. Plastikken begyndte at gulne og sprække efter bare nogle måneder. Efter et år så den ud til at have siddet der i 20 år.
I øvrigt synes jeg generelt, at Biltema er dårlige til at håndtere reklamationer. Hos Jula er det bedre, og hvis noget går i stykker, får man det udskiftet uden diskussioner.
Magnus E K
Husejer
· Östergötland
· 4 599 indlæg
Magnus E K
Husejer
- Östergötland
- 4,599 indlæg
Jeg har ikke handlet overdrevent meget hos Biltema, men har f.eks. en varmtvandsbeholder (30-liters) som har fungeret fejlfrit i over to år. (Sidder i fyrrum med gulvafløb og uden brændbare materialer i nærheden, hvilket burde begrænse skaden, hvis/når den løber løbsk...)
Det eneste, jeg kan komme i tanke om, som jeg har købt hos Biltema, der var åbenlyst skrammel, var en radiatornøgle, der havde så tykt gods, at den ikke passede (anskaffede en anden i en rigtig VVS-butik).
Det eneste, jeg kan komme i tanke om, som jeg har købt hos Biltema, der var åbenlyst skrammel, var en radiatornøgle, der havde så tykt gods, at den ikke passede (anskaffede en anden i en rigtig VVS-butik).
Klik her for at svare