Hej,

Jeg leder efter en type betonskrue til et hjemmebyggeri, men det ser ud til, at skruen i spørgsmål kun sælges til virksomheder (typ via Ahsell, Flamco og selv der skal man købe dem i pakker med 100 stk. Jeg vedhæfter billedet og er taknemmelig, hvis nogen kunne give et tip om, hvor man kunne købe dem i "løs vægt" som privatperson.

bild_453_3820874.jpg

Tjek hos hilti, jeg ved, at de har disse betonskruer, men er lidt usikker på, om de sælger enkeltvis.

• Synes
AlexKa1973
  • Laddar…
Hvad skal fastgøres i dem? Jeg mener, at nogle vent eller rør firmaer bruger dem i betonhvælvinger.

S Spartans sagde:
Tjek hos hilti, jeg ved, at de har disse betonskruer, men er lidt usikker på, om de sælger enkeltvis
Hej,
Hilti sælger ikke til privatpersoner og sælger ikke enkeltvis.
Men hvis du får fat i nogen med kontakt der, så er det bingo...

• Synes
AlexKa1973
  • Laddar…
putte22 putte22 sagde:
Hvad skal der fastgøres i dem? Jeg mener, at visse vent- eller rørfirmaer bruger dem i betonlofter
Jeg skal fastgøre dem i betontaget og skrue gevindstang ind i den som en stabiliserende del af et hyldesystem. Her er inspirationsvideoen fra YouTube:

https://youtu.be/QTKn6hKvwyQ

AXS
Tænk bare på, at det er svært at bore på præcis det rigtige sted. Denne løsning tillader ingen justering.

• Synes
AlexKa1973
  • Laddar…
Krilleman
Fremragende grej til at få op beslag i loftet med gevindstang!

Hvor mange har du brug for?

Jeg har nogle liggende...

AXS AXS sagde:
Tænk bare på, at det er svært at bore på det præcise sted. Denne løsning tillader ingen justering.
Det har du ret i. Egentlig kan jeg forestille mig en slags skrue med indvendig gevind for at kunne skrue en gevindstang ind i.

Krilleman Krilleman sagde:
Kalasbra prylar för at få op beslag i loftet med gevindstang!

Hvor mange har du brug for?

Jeg har lidt liggende...
Egentlig er jeg stadig i planlægningsstadiet, men hvis jeg tager i, tror jeg 10 stk ville være nok.

Kør sådan her da. Slaganker

• Slaganker i metal med gevind, brugt til fastgørelse i beton eller murværk, vist horisontalt på hvid baggrund.
  • Synes
Mr.fluff og 2 andre
  • Laddar…
Krilleman
Slagankare fungerer selvfølgelig også fremragende, men den stiller større krav til betonen da fastgørelsen kun sker ca. 3cm op i betonen!

Men som prikken over i'et giver den en mere æstetisk meget flottere installation! (y)

• Synes
AlexKa1973
  • Laddar…
Det er også muligt at bore dybere og sætte en bolt i med gevind, som man kan slå på for at få den længere ind i betonen.

• Synes
AlexKa1973 og 1 anden
  • Laddar…
Hvorfor ikke bare fastgøre gevindstangen med ankermasse?

• Synes
AlexKa1973
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.