K
J Jörgen_35 sagde:
Det er 6 x 100. Står tydeligt på skallen og også æsken. Jeg bruger expander i stedet. Her er korrekt model: [link]
Men den der er jo elforzinket og til indendørs brug!

K
A A76261 sagde:
Dumt svar muligvis, men det er ikke letbetonskrue du har fået?
Dem han har linket til og som det ser ud på billedet på skruen der er knækket, er det betonskrue.

tommib
M MagHam sagde:
Det ser ud som om, at støbe-skallen til betonen er et eternitrør. Selv er jeg ikke hysterisk bange for asbest (som nogle er), men det kan være en idé at ikke rive for meget i overfladen.
Præcis. Netop at bore er nok blandt det værste, man kan gøre der. Jeg ville være meget omhyggelig med korrekt åndedrætsværn og i det mindste have styr på vindretningen.

Ærligt talt ville jeg nok have forsøgt at løse støtten for bærelinjen på en anden måde for at undgå at røre det der.

• Synes
MagHam og 1 anden
  • Laddar…
Det er let at trække en 6mm betonskrue over, hvis du bruger en skraldenøgle. Det er svært ikke at trække, så der bliver belastning i siddeled samtidig. Træk med en mutterknækker i et rentblæst hul, så har du en stærkere og enklere montering.

• Synes
Johrnak
  • Laddar…
tommib tommib sagde:
Præcis. Lige præcis at bore er nok blandt det værste man kan gøre der. Jeg ville være meget omhyggelig med korrekt åndedrætsværn og i det mindste have styr på vindretningen.
Og hvad er du bange for. Det er kun ca. 5 mm eternitrør og så beton indenfor. Men måske er du en af dommedagsfolket på forummet. Som mener at bare kigge på eternit er livsfarligt.

• Synes
  • Vred
Dilato og 4 andre
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
Som anser at bare at kigge på eternit er livsfare.
Det har vel ingen sagt. Jeg har ikke mindste asbestnoia men ville trods det ikke bore i eternit uden det rigtige beskyttelsesudstyr.

• Synes
Slarvpellen og 2 andre
  • Laddar…
Alfredo Alfredo sagde:
Det har vel ingen sagt. Jeg har ikke mindste asbestfobi men ville trods det ikke bore i eternit uden det rette beskyttelsesudstyr.
Med 5 mm eternitrør udendørs og måske max 10 huller. Du får mere skidt i dig ved at gå på byens gader end at bore som TS behøver. Alt er relativt.

• Synes
Dilato og 1 anden
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
Med 5 mm eternitrør udendørs og måske maks 10 huller. Du får mere skidt i dig ved at gå på byens gader end ved at bore som TS behøver. Alt er relativt.
Jeg tror heller ikke, at der er nogen større risiko, men ville alligevel bruge åndedrætsværn og stå, så støvet ikke blæste på mig.

• Synes
Slarvpellen og 3 andre
  • Laddar…
J Jörgen_35 sagde:
Skal skrue fast en bærelinje i betonplint. Købte disse skruer efter anbefaling i byggemarkedet: [link]

Dimension 6 x 100. Boret 6 mm hul som man skal. Skruen går ind et par omgange så bliver det meget stramt, og da jeg tog i mere, gik den simpelthen af. Behøves et større hul eller hvad kan ellers være galt?
Boret for lavt? Gasbeton er jo ret porøst, så mærkeligt at skruen går af. Er det virkelig gasbeton? Er det hårdt materiale, så brug plug eller ekspander skrue.

Tom Bombardil Tom Bombardil sagde:
Boret for lavt? Letbeton er jo ret porøs, så mærkeligt at skruen går i stykker. Er det virkelig letbeton? Hvis det er hårdt materiale, så brug en rawlplug eller ekspansionsskrue.
Letbeton?

J Jörgen_35 sagde:
Det er 6 x 100. Står tydeligt på skallen og også æsken. Jeg bruger expander i stedet. Her er korrekt model: [link]
Hej! Disse skruer kræver, at hullerne er rene, og man skal ofte bakke skruen helt ud og prøve igen, bakke lidt og prøve igen. Skrue meget med disse og nogle gange knækker de. Disse skruer egner sig ikke til hængende last, i stedet brug beton anker, alternativt plug og fralla.

Fotografen Fotografen sagde:
De skruv du länkar til findes i 8-10-12 mm, ingen 6 mm. Jeg har ingen erfaring med disse, nogen med erfaring må udtale sig videre.
Jeg havde brugt ekspanderbolt.
Boret skal være 6mm. Skruen derimod måles 10mm på gevindene….

K
Tom Bombardil Tom Bombardil sagde:
Boret for lavt? Letbeton er jo ret porøst, så det er mærkeligt, at skruen knækker. Er det virkelig letbeton? Hvis det er et hårdt materiale, så brug plug eller ekspander skrue.
Det er ikke letbeton, hvor har du fået det fra?

K kniv sagde:
Det er ingen letbeton, hvor har du fået det fra
Skruen TS har linket er til letbeton. Er nok det de kommer fra 👍

K
G GoGetLost sagde:
Skruven TS har linket til, er til letbeton. Er nok det, de kommer fra 👍
Nej. Ingen af de to links til Beijer TS har lagt op er letbetonskrue.

• Synes
Dowser4711
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.