13,776 læst ·
34 svar
14k læst
34 svar
Betonskrue går af ved montering
Præcis. Netop at bore er nok blandt det værste, man kan gøre der. Jeg ville være meget omhyggelig med korrekt åndedrætsværn og i det mindste have styr på vindretningen.M MagHam sagde:
Ærligt talt ville jeg nok have forsøgt at løse støtten for bærelinjen på en anden måde for at undgå at røre det der.
Det er let at trække en 6mm betonskrue over, hvis du bruger en skraldenøgle. Det er svært ikke at trække, så der bliver belastning i siddeled samtidig. Træk med en mutterknækker i et rentblæst hul, så har du en stærkere og enklere montering.
Og hvad er du bange for. Det er kun ca. 5 mm eternitrør og så beton indenfor. Men måske er du en af dommedagsfolket på forummet. Som mener at bare kigge på eternit er livsfarligt.tommib sagde:
Jeg tror heller ikke, at der er nogen større risiko, men ville alligevel bruge åndedrætsværn og stå, så støvet ikke blæste på mig.J jonaserik sagde:
Boret for lavt? Gasbeton er jo ret porøst, så mærkeligt at skruen går af. Er det virkelig gasbeton? Er det hårdt materiale, så brug plug eller ekspander skrue.J Jörgen_35 sagde:Skal skrue fast en bærelinje i betonplint. Købte disse skruer efter anbefaling i byggemarkedet: [link]
Dimension 6 x 100. Boret 6 mm hul som man skal. Skruen går ind et par omgange så bliver det meget stramt, og da jeg tog i mere, gik den simpelthen af. Behøves et større hul eller hvad kan ellers være galt?
Hej! Disse skruer kræver, at hullerne er rene, og man skal ofte bakke skruen helt ud og prøve igen, bakke lidt og prøve igen. Skrue meget med disse og nogle gange knækker de. Disse skruer egner sig ikke til hængende last, i stedet brug beton anker, alternativt plug og fralla.J Jörgen_35 sagde: