Hej!
Søger hjælp til at bygge en terrasse i trykimprægneret træ. Den skal af en grund gerne kunne tages ned til vintersæsonen og genopbygges til foråret.
Nu er mit spørgsmål, om der tilfældigvis findes nogle beslag, der faktisk er beregnet til dette?
Eller noget andet alternativ, der kan fungere modtages taknemmeligt.
Der findes bedre alternativer end hængsler. Jeg ville kalde det for en krog beslag men jeg kunne ikke finde noget fornuftigt, da jeg søgte. Det nærmeste jeg hurtigt fandt var det på billedet, det kaldes seng beslag og viser den princip jeg synes burde fungere. Lige det ser vist lidt kkent ud til en terrasse dog.
"bed fittings" gav gode google resultater. Her er noget, der kunne fungere.. https://www.scfhardware.co.uk/hook-in-bed-fitting Mange typer skrues i endetræet, hvilket jeg ikke kan lide, men ovenstående 130mm ser ud til at kunne fungere...
Ja det ser ud til at være det samme. Tror som sagt, at det er lidt spinkelt til din anvendelse.
Kan det være et alternativ at bruge bjælkesko, men kun skrue reglen, der lægges i, med en enkelt skrue, så man nemt kan løsne den igen? Kræver jo, at man kan komme til, men ville være ret enkelt og billigt.
Jeg har tænkt i de baner også. Min bekymring ved at bruge kroge er, at når træet har slået sig gennem året, får man det aldrig samlet igen uden at skrue alligevel...