Hej!
Har en brændeovn i stuen, som blev installeret af de tidligere ejere. Bagved går en tilluftskanal ind/ud gennem væggen, og denne er isoleret med stenuld og ”beskyttet” af en foldet plade, hvor udførelsen efterlader en del at ønske. Vores et-årige har fundet den og elsker at pille ved isoleringen. Jeg overvejer, hvad jeg kan bruge for materiale til at lave en ny beskyttelse, eller om det udelukkende er metal, der gælder? Hvordan ville I have gjort det?
Med venlig hilsen,
Marcus
Har en brændeovn i stuen, som blev installeret af de tidligere ejere. Bagved går en tilluftskanal ind/ud gennem væggen, og denne er isoleret med stenuld og ”beskyttet” af en foldet plade, hvor udførelsen efterlader en del at ønske. Vores et-årige har fundet den og elsker at pille ved isoleringen. Jeg overvejer, hvad jeg kan bruge for materiale til at lave en ny beskyttelse, eller om det udelukkende er metal, der gælder? Hvordan ville I have gjort det?
Med venlig hilsen,
Marcus
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Det går ikke at skrue fast pladen?
Ellers, hvis du skal bygge en ny beskyttelse, skal det være ubrændbart, f.eks. gipsplade.
Det burde jo være ret let at bygge sammen en hætte og skrue den fast i væggen.
Ellers, hvis du skal bygge en ny beskyttelse, skal det være ubrændbart, f.eks. gipsplade.
Det burde jo være ret let at bygge sammen en hætte og skrue den fast i væggen.
Tak for svar!KnockOnWood sagde:
Njae, i det mindste ikke så al isoleringen skjules. Gips er en mulighed jeg har tænkt på, men hvordan samler jeg så stykkerne på plads? Lim?
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Til at begynde med, sig til etåringen, at han ikke må være der og pille!
Så får du tid til at bygge noget pænere end den der plade, der sidder der nu.
Den der stringhylde, der står på gulvet, den er vel fastskruet i væggen, håber jeg.
Så får du tid til at bygge noget pænere end den der plade, der sidder der nu.
Den der stringhylde, der står på gulvet, den er vel fastskruet i væggen, håber jeg.
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Vad gör ni för att skydda norra fasadsidan bättre?
Fasad -
Vad ska jag sätta för att skydda väggens regelverk?
Fönster & Dörrar -
Vad ska jag sätta här för att skydda väggens regelverk?
Fönster & Dörrar -
Mäta kakelugns cirkel - mall för nytt gnistskydd
Golv -
Fallskyddspaket för lutande tak 24m – helt nytt, säljes
Säljes, Uthyres & Skänkes