Hej!

Har en brændeovn i stuen, som blev installeret af de tidligere ejere. Bagved går en tilluftskanal ind/ud gennem væggen, og denne er isoleret med stenuld og ”beskyttet” af en foldet plade, hvor udførelsen efterlader en del at ønske. Vores et-årige har fundet den og elsker at pille ved isoleringen. Jeg overvejer, hvad jeg kan bruge for materiale til at lave en ny beskyttelse, eller om det udelukkende er metal, der gælder? Hvordan ville I have gjort det?

Med venlig hilsen,
Marcus

• Hvid vedkamin i en stue med glasdøre og guldkanter, stående på et hvidt gulv ved siden af en grå sofa med en lampe.
  • Isoleret tiluftskanal i hjørne med gul stenuld bag en bukket metalplade; diskuteres, hvordan man bedst sikrer installationen imod børnefingre.
  • Isoleringsmaterial spredt på trægulv, ved siden af en pejs og en reol med bøger.
Det går ikke at skrue fast pladen?
Ellers, hvis du skal bygge en ny beskyttelse, skal det være ubrændbart, f.eks. gipsplade.
Det burde jo være ret let at bygge sammen en hætte og skrue den fast i væggen.

KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Det går ikke at skrue fast pladen?
Ellers, hvis du skal bygge en ny beskyttelse, skal den være ubrændbar, f.eks. gipsplade.
Det burde jo være ret let at bygge en hætte og skrue den fast i væggen.
Tak for svar!

Njae, i det mindste ikke så al isoleringen skjules. Gips er en mulighed jeg har tænkt på, men hvordan samler jeg så stykkerne på plads? Lim?

M msjoberg sagde:
Gips er et alternativ, jeg har overvejet, men hvordan samler jeg i så fald delene på plads? Lim?
En lille træbit i hvert hjørne, cirka 20x20 mm, som du skruer de forskellige dele i.

• Synes
msjoberg
  • Laddar…
Til at begynde med, sig til etåringen, at han ikke må være der og pille!
Så får du tid til at bygge noget pænere end den der plade, der sidder der nu.
Den der stringhylde, der står på gulvet, den er vel fastskruet i væggen, håber jeg.

KnockOnWood KnockOnWood sagde:
En lille træklods i hvert hjørne, cirka 20x20 mm som du skruer de forskellige dele i.
så får det blive. Tak for hjælpen!

M mlkjhr sagde:
Til at begynde med, så sig til etåringen, at han ikke må være der og pille!
Så får du tid til at bygge noget pænere end den der plade, der sidder der nu.
Den der stringhylla, der står på gulvet, den er vel fastskruet i væggen, håber jeg.
hehe, tak for omtanken

M mlkjhr sagde:
Den der stringhylla som står på gulvet, den er vel fastskruet i væggen håber jeg.
God bemærkning!

• Synes
mlkjhr
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.