13th Marine 13th Marine sagde:
[billede]
Mål fra bagsiden på "stommen" til væggen, det bliver målet A, som du skal have i overkanten.
Når du måler fra A så måler du vandret og får direkte højden B.
Derefter skærer du ifølge C.
Men hvordan ved jeg, hvor højt op jeg skal måle fra bagsiden på stommen til væggen?

du skal måle fra gulvet til loftet der du vil have bagsiden. Skal det stå mod væggen så måler du ved væggen.

M Förstagångsköparen sagde:
Men hvordan ved jeg, hvor højt op jeg skal måle fra bagsiden på stommen til væggen?
Du kan måle A præcis som jeg viste på billedet, fra hvor skråtaget møder væggen til pladens kant.
Den kan også måles ved gulvet.

I stedet for B kan du bruge højden fra gulvet til hvor skråtaget begynder.

Kontroller at skiven er i lod, før du måler.

• Synes
Mjärn og 1 anden
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine sagde:
Du kan måle A præcis som jeg viste i billedet, fra hvor skråtaget møder væggen til pladens kant.
Den kan også måles ved gulvet.

I stedet for B kan du bruge højden fra gulvet til hvor skråtaget begynder.
Der er 32 cm tilbage til væggen. Det ses ikke på billedet, men selve skråtaget er 90 cm skråt tag. Garderoben er 58 dyb og skal stå yderst (hvor taget begynder at hælde).

Stil en laser på gulvet 58 cm ude (hvis det er dybden på garderoben. Som lyser op på væggen så får du linjen og måle på væggen mod skråtaget. Så højden mellem gulv/skråt tag længst inde..

Det kommer altså blive et tomrum bagved?
Så flytter du linjen A opad, indtil den bliver 58 cm.

M Mellanbarn sagde:
Det kommer altså blive et tomrum bagved?
Da flytter du linjen A opad indtil den bliver 58 cm.
Ja præcis. Hvad så opad?

Opad mod loftet. Linjen A skal være horisontal (vandret, parallelt med gulvet). Når målet fra skråtaget til din plade er 58 cm (A), har du fundet, hvor savesnittet C skal begynde.

Købte en smygvinkel. Blev godt!

• En smygvinkel lavet af spånplade monteret mod en skrå, hvid loftsbeklædning og en mørkeblå væg.
  • Synes
Happifejz
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.