Jeg har et skråtag derhjemme og skal
købe et pax-garderobeskab, som jeg skal
save til at passe i skråtaget.. Hvordan
beregner jeg vinklen, så garderoben passer i skråtaget?

Jeg er ikke noget mattegeni. Forstår ikke formler og sådan noget. Er der en enkel måde at beregne det hele på?

Samme som hældningen på taget passende.

• Vred
Myckling
  • Laddar…
Det er vel nemmere ikke at forsøge at indstille en bestemt vinkel. Mål hvor høj garderoben må være der, hvor loftet er lavest. Og hvor langt ud fra væggen loftet er lige så højt som garderoben. Sæt målene på garderobsiden, som du skal save i.

• Synes
mattiasborger og 4 andre
  • Laddar…
H hempularen sagde:
Det er vel nemmere ikke at forsøge at indstille en bestemt vinkel. Mål, hvor høj garderoben kan være, hvor loftet er lavest. Og hvor langt ud fra væggen, loftet er lige så højt som garderoben. Sæt målene på garderobesiden, som du skal save i.
Sådan gjorde jeg.

Og så skal man dobbelttjekke og trippeltjekke, at man saver det rigtige hjørne.
Det gjorde jeg ikke 🙄

En hvid træplade står i et værksted, omringet af andre byggematerialer. Det øverste hjørne er skåret skråt af.

• Synes
  • Trist
  • Haha
  • Wow
SC Aero og 9 andre
  • Laddar…
D Daniel 109 sagde:
Samme som hældningen på taget passende.
Nej det er en krybvind som udgør hældningen😊

H hempularen sagde:
Det er vel nemmere ikke at forsøge at indstille en bestemt vinkel. Mål hvor høj garderoben kan være der, hvor loftet er lavest. Og hvor langt ud fra væggen loftet er lige så højt som garderoben. Sæt målene på garderobesiden, som du skal save i.
Hmm.. Ja dette er måske det bedste!

M Förstagångsköparen sagde:
Nej det är en krypvind som udgør lutningen😊
Du skrev skråtag. Krypvind er inget jeg kender til. Er det noget som forårsager at garderober behøver at være skrå?

D Daniel 109 sagde:
Du skrev skråtag. Krypvind er noget jeg ikke kender til. Er det noget, der gør, at garderober behøver være skrå?
Garderoben skal ind her.

Garderoben er 58 cm dyb. Hældningen fra væggen. Er 90 cm dyb

• Et rum med skrå loft, et åbent skab med tøj, og en kommode ved en dør. Gulvet er trægulv med et tæppe foran skabet.
13th Marine 13th Marine sagde:
Så gjorde jag.

Og så skal man dobbel- og trippeltjekke, at man saver det rigtige hjørne.
Det gjorde jeg ikke 🙄

[billede]
Hvordan ved du, hvor langt den skal være lige, inden du begynder at skære den skråt?

• En rød linje viser en vejledning til snedskæring mod et mørkegrønt væghjørne med en stribet stol og en lampe ved siden af.
Du måler.

• Vred
Myckling
  • Laddar…
Har savet en skabelon ud for, hvordan paxen vil se ud senere. Men hvordan måler jeg, for at det skal blive den rigtige hældning nu? Altså, hvor lang den lige strækning er, inden snittet begynder?

• OSB-plade op ad væg i rum med skrå loftvægge og gardiner.
Billede af et værelsehjørne med en plade mod væggen. Målinger A, B og C er markeret på pladen med rød, blå og grøn linje.
Mål fra bagsiden på "stammen" til væggen, det bliver målet A, som du skal have i overkanten.
Når du måler fra A så måler du vandret og får direkte højden B.
Derefter saver du ifølge C.

• Synes
  • Elsker
Sven Ståhl og 10 andre
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine sagde:
[billede]
Mål fra bagsiden på "stommen" til væggen, det bliver målet A, som du skal have i overkanten.
Når du måler fra A så måler du vandret og får direkte højden B.
Derefter skærer du ifølge C.
Er det så enkelt? Jeg skal prøve!

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Ja, det er det.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.