Skal mure en lille mur i haven for at separere græsplæne fra parkering med lidt højdeforskel. Og overvejer hvordan jeg skal beregne hvor mange sække mørtel der skal bruges. Har fundet lidt eksempler, der er baseret på m2 mur. Men på en lille mur, og om man bruger streng eller fyldfuge, hvis man medregner mørtel til topsten osv.
Hvis man ikke har en murlade, laver man strenger eller fyldfuge?

Min mur vil blive bygget med Leca Murblokke 190x190 x590 Længde 420cm, Højde 3 skift plus topsten, så det bliver vel som at beregne 4 skift i praksis. Så i alt skal jeg mure 4 x 4,2m lag.

K
Vil du mure det hele på samme dag? Og hvordan vil du blande mørtlen, i hånden eller med en tombola?

K kniv sagde:
Kommer du murre alting på samme dag? Og hvordan vil du blande mørtelen, i hånden eller tombola?
Ja alt på samme dag, Måske laver jeg topstenen bagefter.

Har tombola, men også adgang til større håndholdt omrører. Det bliver jo ikke ekstreme mængder, så det er sandsynligvis nemmest for mig at blande med omrører 1-2 sække ad gangen.

K
Jeg blandede 2 sække ad gangen i tombola, og murede strenge samt vertikale fuger. Få ikke fuldfuge men heller ikke kun streng.. Noget midt imellem 😂 Muren var 1,8m + 2,4m, og 7 sten høj. Bruger 9 sække mørtel tror jeg det var.

• Synes
mojjen
  • Laddar…
K
Murede med eco blokke desuden, og fyldte hulrummene med vertikal armering og beton. Så bliver den betydeligt mere stabil. Gik til 12 sække grovbeton til det

• Synes
mojjen
  • Laddar…
K kniv sagde:
Jeg blandede 2 sække ad gangen i tombola, og murede snore samt lodrette fuger. Får ikke fuldfuge men heller ikke kun snor.. Noget imellem 😂 Muren var 1,8m + 2,4m, og 7 sten høj. Brugte 9 sække mørtel tror jeg det var.
Så bør jeg lande på omtrent halvdelen. Køber 5 sække så bør det række. Bliver det knapt så er det til topstenen, så der kan jeg holde pause:)

K kniv sagde:
Murede med eco blokkene desuden, og fyldte hulrummene med vertikal armering og beton. Så bliver den betydeligt mere stabil. Gik der 12 sække grovbeton til det
Absolut god idé på en høj. Min er jo kun 3 skifter hvoraf godt et skifte er under jord:)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.