Skal mure en lille mur i haven for at separere græsplæne fra parkering med lidt højdeforskel. Og overvejer hvordan jeg skal beregne hvor mange sække mørtel der skal bruges. Har fundet lidt eksempler, der er baseret på m2 mur. Men på en lille mur, og om man bruger streng eller fyldfuge, hvis man medregner mørtel til topsten osv.
Hvis man ikke har en murlade, laver man strenger eller fyldfuge?
Min mur vil blive bygget med Leca Murblokke 190x190 x590 Længde 420cm, Højde 3 skift plus topsten, så det bliver vel som at beregne 4 skift i praksis. Så i alt skal jeg mure 4 x 4,2m lag.
Hvis man ikke har en murlade, laver man strenger eller fyldfuge?
Min mur vil blive bygget med Leca Murblokke 190x190 x590 Længde 420cm, Højde 3 skift plus topsten, så det bliver vel som at beregne 4 skift i praksis. Så i alt skal jeg mure 4 x 4,2m lag.
Ja alt på samme dag, Måske laver jeg topstenen bagefter.K kniv sagde:
Har tombola, men også adgang til større håndholdt omrører. Det bliver jo ikke ekstreme mængder, så det er sandsynligvis nemmest for mig at blande med omrører 1-2 sække ad gangen.
Så bør jeg lande på omtrent halvdelen. Køber 5 sække så bør det række. Bliver det knapt så er det til topstenen, så der kan jeg holde pauseK kniv sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hur beräkna tapetåtgång i trappa med snedtak och mönsterpassning
Färg, Måla & Tapetsera -
Beregne mørtel ved helstensmur?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Beregn forbrug uden spild - matematikspørgsmål
Bygningsfysik -
Beräkna åtgång av skruv till plank
Trädgård allmänt -
Hur beräknas energiåtgången för en vattenpump med hydropress?
Vatten & Avlopp