Jeg har tænkt mig at lave lidt opbevaring i loftet over vores garageport, dvs. det døde rum på ca. 60 cm, der opstår, når porten er oppe og inde i garagen.
Jeg havde tænkt mig at sætte nogle stivere fra gulv til over porten og fastgøre dem til væggen. Og så lægge stivere ovenpå disse og 3,6 m lige over til den anden væg, hvor jeg gør det samme med stivere fra gulvet fastgjort til væggen.
Så hviler de 3,6 m stivere kun på kortsiderne og intet imellem.
Mit spørgsmål er omtrent, hvor meget vægt kan disse stivere bære på midten?
Jeg kan jo i princippet bruge alle dimensioner af stivere, er det nok med 45x70? 45x95?
Jeg havde tænkt mig at lægge yderpanel eller lignende ovenpå stiverne for derefter at kunne opbevare plastikbokse med indhold deroppe.
Der bliver absolut ingen tung punktbelastning deroppe, vægten vil blive fordelt jævnt. Men mit spørgsmål som glad amatør er, om dette er realistisk, eller om stiverne vil bøje og det hele vil falde ned i hovedet på mig?
Tak!
Håber, at mit billede måske hjælper nogen med at forstå. Hurtigt skitseret, hvordan jeg havde tænkt, det skulle se ud.
Grøn=stivere fra gulv til et stykke under loftet, der er fastgjort til væggen
Blå=stivere, der går mellem ovennævnte stivere, vil i så fald sidde med cc 600mm
Rød=Mest for sjov, men er fladen, som garageporten optager i indfældet position