Medlem
· Halland
· 4 435 indlæg
Har en overvejelse om koldloft på enplansbygning. Spærerne står jo c-c 1200, men for at isoleringen skal passe (hvis man køber rulle) burde man vel lægge mellemstolper ind mellem spærerne, så man får c-c 600 som passer 555mm isolering? Eller har jeg misset noget? Skal man for nemhedens skyld lave mellemstolperne som underrammen i spæret?
Så undrer jeg mig over, hvordan man gør med vindtætning i sideretningen, skal man lade asfaboarden fortsætte op mellem spærerne/bjælkerne, så den kan udgøre vindbeskyttelse?
/Anders
Så undrer jeg mig over, hvordan man gør med vindtætning i sideretningen, skal man lade asfaboarden fortsætte op mellem spærerne/bjælkerne, så den kan udgøre vindbeskyttelse?
/Anders
Dette er ingen rulle men det kaldes bjælkelagsisolering og passer både mellem spær c/c 1200 og ovenpå underrammen ved samme c/c mål http://www.isover.se/produkter/produktvisning?id=20774
Hvordan mener du med tætningen, er det gavlene du tænker på? I så fald trækker du op pappen/gipsen/asfaboarden eller hvad du nu har som vindbeskyttelse et stykke ovenfor ca. 150 mm eller mere, så det ikke blæser ind i isoleringen.
Hvordan mener du med tætningen, er det gavlene du tænker på? I så fald trækker du op pappen/gipsen/asfaboarden eller hvad du nu har som vindbeskyttelse et stykke ovenfor ca. 150 mm eller mere, så det ikke blæser ind i isoleringen.
Medlem
· Halland
· 4 435 indlæg
Perfekt produkt til mine behov, tak for tippet!
Nej, jeg tænkte på tætningen langs langsiderne. Tagstolens fod stikker jo ud måske 500 mm fra ydervæg, og tagstolen er måske 250-300 mm høj på dette punkt. Panelet lægger man jo kun op til tagstolernes underside. Rummet over yderpanelet men under undertag har jo da ingen dækning uden luften kan blæse frit. Man kan jo sætte vertikale lister og plade som vindbeskyttelse, men jeg tænkte, at asfalt lige så godt kan fortsætte op, men har man ingen mellemspær at fastgøre den til, bliver den måske ustabil?
/Anders
Nej, jeg tænkte på tætningen langs langsiderne. Tagstolens fod stikker jo ud måske 500 mm fra ydervæg, og tagstolen er måske 250-300 mm høj på dette punkt. Panelet lægger man jo kun op til tagstolernes underside. Rummet over yderpanelet men under undertag har jo da ingen dækning uden luften kan blæse frit. Man kan jo sætte vertikale lister og plade som vindbeskyttelse, men jeg tænkte, at asfalt lige så godt kan fortsætte op, men har man ingen mellemspær at fastgøre den til, bliver den måske ustabil?
/Anders
Selvfølgelig kan du lade asfaboarden gå op mod undertaget, men du bør ikke lukke helt op mod undertaget uden der skal være en luftspalte. Her kan du kigge på et konstruktionseksempel http://www.isover.se/konstruktioner/konstruktionsdetaljer/k-c3-218+ytterv%c3%a4gg+-+takstol
Medlem
· Halland
· 4 435 indlæg
Ja det var sådan jeg tænkte, takker for infon og eksemplerne!
/Anders
/Anders
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Tips om gips lodret mellem loftbjælker
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Behövs extra bärlina med nya golvbjälkar?
Golv -
Hur mycket utrymme behövs mellan toa och handfat mittemot?
Badrum -
Vad behövs för att fylla i det som saknas mellan kakel i duschen?
Badrum -
Behövs reglar mellan fönster?
Fönster & Dörrar