Hej.
Jeg skal flytte til en ny lejlighed. Jeg tænkte på at hænge tv'et på væggen (60"), det er en gipsvæg, men jeg er bekymret for, at den vil give efter. Så jeg overvejer at skære et 1,5 m bredt og 1 m højt hul i gipsen og sætte en træplade der. Nu til mit spørgsmål,
skal jeg forstærke reglarne? (plade),
hvilken slags plade skal jeg bruge? Sandsynligvis er gipset 13mm tykt.
Er det nok bare at spartle samlingerne?
Hvordan sikrer jeg, at det ikke svulmer eller revner i kanterne, hvor gips og træ mødes? Jeg vil tapetsere over det senere, men tænkte på at grunde først.
Sidste spørgsmål, vil det fungere, eller skal jeg bare droppe idéen?
Mvh bob
Jeg skal flytte til en ny lejlighed. Jeg tænkte på at hænge tv'et på væggen (60"), det er en gipsvæg, men jeg er bekymret for, at den vil give efter. Så jeg overvejer at skære et 1,5 m bredt og 1 m højt hul i gipsen og sætte en træplade der. Nu til mit spørgsmål,
skal jeg forstærke reglarne? (plade),
hvilken slags plade skal jeg bruge? Sandsynligvis er gipset 13mm tykt.
Er det nok bare at spartle samlingerne?
Hvordan sikrer jeg, at det ikke svulmer eller revner i kanterne, hvor gips og træ mødes? Jeg vil tapetsere over det senere, men tænkte på at grunde først.
Sidste spørgsmål, vil det fungere, eller skal jeg bare droppe idéen?
Mvh bob
Hvorfor ikke bare fastgøre en krydsfinerplade malet i en passende farve og stor nok til TV-beslaget ovenpå den nuværende gipsvæg. Så længe krydsfinerpladen går over et par bjælker med tilstrækkeligt med skruer, bør det være tilstrækkeligt, og pladen vil blive skjult af TV'et alligevel. Kræfterne fra TV'et er mest skærende, hvis du ikke skal have et beslag, som du kan folde ud fra væggen.
Vi tænkte på de, men vi ville helst have den indbygget i væggen, så det ser ud som den sidder på selve væggen.
Okay, tak for hjælpen
Men du tror ikke det går at sætte sådan noget net over skøderne? Så hvis der kommer revner under tapetet, vil det ses igennem? For indså, at det bliver besværligt at gøre væggen tykkere, på grund af sokler, for så passer de mål ikke.
Nå, med tapet på væggen måske det fungerer bedre, men brug pappersremsa, fungerer bedre hvis du spørger mig, https://www.byggmax.se/färg/spackel/pappersremsa-p30724
Tak for svarene, men vil nok følge jonatans. For har hørt mig for lidt på jobbet (et bygge) og de er skeptiske over for gips plugs, har også dårlig erfaring med gipsplugg når de har glemt at kottla bag store radiatorer.
Klik her for at svare
