Y
Bytt en dårlig søjle på økonomibygningen. Jeg kopierede den gamles mål.

Nu hvor alt er opsat, er den anden søjle lidt for kort. Jeg tror, den er beskadiget i bunden og krympet i længden. Det kan ses på de andre dele, at det er tilfældet.

Desværre er det jo ikke bare at måle sig frem til, hvad der er rigtigt og forkert, da der er dårlig præcision i hele bygningen.

Så det jeg tænker er:

• Lægge afstandsstykker foroven for at fylde hullerne. Føles lidt useriøst.
  • Save en del af bunden mod soklen og lægge et tykkere afstandsstykke der. Måske trykimprægneret?
  • Udskifte hele søjlen med en ny også der, men disse er så satans dyre og sandsynligvis dårligere kvalitet end gamle mere robuste søjler.
  • Forkorte den nye søjle med risiko for at bygningen hælder. Noget jeg ikke har fundet et passende målepunkt til at undersøge.

foroven hvor det mangler ca. 2,5 cm
Trækonstruktion med en ny pelar, synlig inkonsekvens i træskæringen. Gamle og nye trædele i et renoveringsprojekt på en økonomibygning.

Tilstanden forneden
Billede af en gammel træstolpe med revner og slid ved bunden, fastgjort med en rusten metalbeslag til højre for en nyere, lysere træstolpe.

hele arrangemenet
To træstolper, en rødmalet og en ubearbejdet, op ad hinanden ved en bygning. En stige læner op ad stolperne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.