1,271 læst ·
7 svar
1k læst
7 svar
Behov for beskyttelse ved beton-/pudsslibning
Hej,
jeg tænkte på at leje en betonfræser for at fjerne plastfarve med lidt, hvad jeg tror er, skimmelsvamp på. Jeg tænkte på at leje en flex eller festool og koble den til min ctl26 og bruge en P3 maske.
Støver det så meget, at man er nødt til at plastre af og åbne vinduer, eller vil det meste ende i støvsugeren? Der er ikke så meget skimmelsvamp.
Se vedlagte billede, det ser mørkere ud på billedet, end det er. Det har heller ikke vokset i de 10 år, vi har boet her, så det kommer nok fra før, de drænerede.
Tak på forhånd
jeg tænkte på at leje en betonfræser for at fjerne plastfarve med lidt, hvad jeg tror er, skimmelsvamp på. Jeg tænkte på at leje en flex eller festool og koble den til min ctl26 og bruge en P3 maske.
Støver det så meget, at man er nødt til at plastre af og åbne vinduer, eller vil det meste ende i støvsugeren? Der er ikke så meget skimmelsvamp.
Se vedlagte billede, det ser mørkere ud på billedet, end det er. Det har heller ikke vokset i de 10 år, vi har boet her, så det kommer nok fra før, de drænerede.
Tak på forhånd
Jeg ville ikke rive eller slibe noget med skimmel uden ordentlig halvmaske, (sundström eller 3m) ordentlig "aflukning" og anden nødvendig beskyttelsesudstyr, skimmel er ikke noget at lege med. Jeg er dog bare en lægmand og har måske taget det et skridt længere end nogen kyndig, men hellere på den sikre side.E erik8308 sagde:Hej,
jeg tænkte på at leje en betonsliber for at fjerne plastmaling med lidt, hvad jeg tror er, skimmelsvamp på. Jeg tænkte på at leje en flex eller festool og koble den til min ctl26 og bruge en p3 maske på mig.
Støver det så meget, at man skal plastre af og åbne vinduer, eller vil det meste ende i støvsugeren? Der er ikke særlig meget skimmelsvamp.
Se vedhæftet billede, det ser mørkere ud på billedet end det er. Det har heller ikke vokset i de 10 år, vi har boet her, så det kommer nok fra før de drænede.
Tak på forhånd
Ja, det støver rigtig meget og det trænger ind/ud overalt...
Jeg sleb lidt maling og beton med en skål til vinkelsliber i et lille rum i kælderen og havde både døren skubbet til (sprække til elkabel) og en plast hængende ned over døren, men måtte afbryde, fordi støvet spredte sig i rummet udenfor.
Det blev lidt bedre med vand på gulvet jeg sleb, men til sidst måtte jeg bygge skærmvægge af regler og plast for at holde støvet i skak.
Jeg sleb lidt maling og beton med en skål til vinkelsliber i et lille rum i kælderen og havde både døren skubbet til (sprække til elkabel) og en plast hængende ned over døren, men måtte afbryde, fordi støvet spredte sig i rummet udenfor.
Det blev lidt bedre med vand på gulvet jeg sleb, men til sidst måtte jeg bygge skærmvægge af regler og plast for at holde støvet i skak.
Moderator
· Stockholm
· 57 835 indlæg
Selvom det meste havner i støvsugeren, så vil du få støv ikke kun i rummet udenfor, men i resten af huset, helt ind i skufferne. Så indkapsl godt.
Selv at der evt. er lidt skimmel på overfladen er nok intet problem. Men cementstøv er ubehageligt uanset. Og som sagt, invester i en god maske. Der er flere situationer, hvor det bliver godt.
Selv at der evt. er lidt skimmel på overfladen er nok intet problem. Men cementstøv er ubehageligt uanset. Og som sagt, invester i en god maske. Der er flere situationer, hvor det bliver godt.
Løsning med eddike eller blegemiddel/klorrens til at "dræbe" og fjerne skimmelsvampenE erik8308 sagde:
https://plasticinehouse.com/how-to-remove-mold-from-concrete/
https://www.wikihow.com/Clean-Mold-Off-Concrete
For at fjerne malingen er det vel bare at tage nogle malingfjernere
Klik her for at svare