Hej! Jeg er i gang med at renovere et rum i kælderen til at blive et "fint værksted", og lige nu har jeg en lang væg med træpanel, der har været der i 15+ år.
Rummet er aktivt ventileret med tilluft fra FTX-aggregat.

Jeg har behov for at flydespartle gulvet samt pudse de tre andre vægge.

Kælderen lugter ikke af noget, og der er ingen problemer med fugt, som jeg har bemærket.
Kan jeg beholde panelet på denne væg, hvis jeg måske skærer et par CM af fra gulvet? Vil gerne undgå at gøre noget ved den væg.

Mvh Henke
Kælder med træpanel langs væggen, rør langs loftet. Affaldssæk og forskelligt byggeudstyr på gulvet. Muret væg til højre.

Kælder med træpanel på væggen, muligvis i en værkstedsrenovering, gulv skal flydespartles, belysning og diverse værktøjer på gulvet.

Er det en ydervæg, ville jeg have fjernet den, der kan være isolering bagved, som du burde fjerne. Er det ikke det og metal reglar bagved, er det roligere.

Glemte at tilføje dette billede også. Ingen isolering. Denne panel er på den ene kortside, som skal fjernes. Det er en delvis ydervæg, men jeg har altan mod den side. Så ingen større fugt i jorden, hvor denne væg er.

• Væg uden isolering med træpaneler, del af ydervæg mod veranda. Ingen betydelig jordfugt.
Ser jo meget luftigt ud. Har man ingen problemer nu, så ville jeg beholde det. I værste fald må du vel rive det senere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.