Hej

Får hjem en betonskive som har hærdet i to uger og er derefter behandlet med betonlasur.

Skiven kommer til at ligge ude i alt slags vejr. Hvilken behandling er bedst? Skal jeg lægge flere lag lasur på? Vil gerne have en overflade som står imod fedtpletter og andet spild, vil også gerne bevare den grå betonfarve.
 
Senest redigeret:
Ingen der har råd/tips at give mig? :(
 
BirgitS
Lavede et eget spisebord for nogle år siden. Købte denne variant:

https://www.wsochcompany.se/ytbehandlingar-slip/ytbehandlingar-till-betong-och-sten/heydi-top-1000-ml-impregnering-och-skydd-for-betong/


men der fandtes 500ml flasker dengang. Så det bliver jo meget til en plade med 1L. Indtil videre har den klaret 2 børn og et antal fester med rødvinsspild. Vi prøvede nogle prøvestykker først, og denne blev bedst, syntes vi. Er i gang med bordplade til udekøkkenet og tænkte at bruge det samme, dog er vi ikke helt færdige der endnu. Har slebet overfladen med 800 korn og derefter behandlet den.
 
  • Betonbordplade slibes med 800-korn papir, viser lys betonoverflade med tydelige kanter placeret på en asfaltbelagt grund.
A Appeman sagde:
Lavede et eget spisebord for nogle år siden. Købte denne variant:
[link]

men dengang var der 500 ml flasker. Så det bliver jo meget til en plade med 1L.
Indtil videre har den klaret 2 børn og adskillige fester med rødvinsspild. Prøvede nogle prøvestykker først, og denne blev den bedste synes vi.
Er i gang med bordplade til udekøkkenet og tænkte at gøre det samme, dog er vi ikke helt færdige der endnu. Har slebet overfladen med 800 korn og derefter behandlet den.
Ser rigtig flot ud! Så at den du linkede til var udsolgt. Skal man slibe inden behandling, eller går det fint uanset?

Ved at den jeg får er behandlet med noget lasur, ved om det er godt eller dårligt?
 
På bordet (se bild) har jeg ikke gjort mere end at behandle det, efter at det er blevet færdigbrændt.
Godt spørgsmål, burde leverandøren kunne svare på, antager jeg. Denne, som jeg kørte, blev suget op relativt hurtigt, syntes jeg. Og nu perler vandet sig ovenpå.
Betonbord med stålvaske, sorte stole og dekoration af planter.

(Sort pigment i betonen og kun glattet overfladen)
 
Lasur skal have trængt ind i betonen, så en anden behandling kan kollidere, mere lasur kan give en tættere overflade, men tjek med leverandøren mere præcist, hvad de har brugt og hvor meget.
 
  • Synes
Magnus Ar
  • Laddar…
Z z_bumbi sagde:
Lasur kan have trængt ind i betonen så en anden behandling kan konflikte, mere lasur kan give en tættere overflade men tjek med leverandøren mere præcist hvad de har brugt og hvor meget.
Hvad kan konsekvenserne blive, hvis en anden metode konflikterer?
 
Umuligt at svare på uden at kende den oprindelige behandling og den tænkte behandling. Det nemmeste er vel at finde ud af, hvad der er på i dag, og se om det er muligt at gentage det, hvis det er nødvendigt.
 
Z z_bumbi sagde:
Umuligt at svare på uden at vide den oprindelige behandling og den tænkte behandling. Det nemmeste er vel at finde ud af, hvad der er på i dag og se, om det kan gentages, hvis det er nødvendigt.
Det, der er på i dag, er betonglasur. Er lasur en god metode for en betonbænk udendørs? Ja, så måske fortsætter jeg, men der kan måske være bedre alternativer? Bivoks? Olie? Lak?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.