Hej! Elektrikeren har skåret en del huller i dampspærren for gennemføring af elrør. Hullerne er meget større end selve røret (slidser skåret op med kniv) og tætning sker med en speciel tape.

Jeg synes ikke resultatet ser så vildt tæt ud faktisk. Elrørene går jo ikke altid ud og ind vinkelret mod dampspærren, de fleste rør ligger jo parallelt med dampspærren. Det er naturligvis svært at få det tæt og måske faktisk også svært at få det godt.

Har I nogle tips om metoder til hvordan man får helt tæt omkring disse elrørsgennemføringer? Overvejede en overgang at supplere tapen med fugeskum men det hæfter nok ikke på polyethylenplast.

:thumbup: TAK thumbup.gif

Klip til stykker som du overlapper med 10-20 cm og tap godt med den rigtige tape. Men hvorfor laver han huller i plasten, der er vel ingen grund til det, eller er der ikke noget "installations rum" mellem plastik og overflade.

• Synes
kramfors
  • Laddar…
cecar33 sagde:
Klip til stykker, som du lapper over med 10-20 cm, og tape ordentligt med den rigtige tape. Men hvorfor laver han huller i plasten? Der er vel ingen grund til det, eller er der ikke noget "installationsrum" mellem plasten og overfladen.
@cecar33, tak for dit svar!

Årsagen til, at der er lavet så mange huller, er nok delvist fordi der er rygningstag i midterdelen af huset. I alle overgange fra væg til loft er der også lavet huller. Se billedet, så forstår du.

:)

Trækonstruktion i loft med flere huller, elektriske kabler og isoleringsmateriale synligt i overgangen mellem væg og loft.

Senest redigeret:
Havde man bare tænkt sig om inden, kunne det der være bygget på en måde, så man slipper for at lave huller i plasten. Jeg har også "åbent til kip", men kan føre elektriciteten fra væggene op i loftet uden problemer.

Ja jeg ser, men hvis ikke det inderste glesen havde været der før el-trækningen, burde det være muligt at trække slangen uden at lave hul. Men nu er det som det er, forsøg at få en stykke plast ind mellem glesen og loftdugen og tape det fast. Undgå fugeskum så længe det er muligt, for det er et j..vla klister når det svulmer mere op end beregnet, og det er ikke let at fjerne. Men fugeskum som materiale er kanon, hvis det ikke kan gøres på anden måde.

• Synes
kramfors
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.