Hej!

Jeg har ca. 35 m2 ytong, som jeg har brug for at fræse ned ca. 50mm.

Et skide arbejde, som jeg ikke rigtig ved, hvilken maskine der ville klare det?

Har prøvet med en sådan her, men den tager alt for lidt:
https://www.amazon.se/dp/B09S5T7YGF?ref_=pe_109251361_1104560371_fed_asin_title

Er der noget godt, I kan anbefale her? Vil have noget, der tager meget materiale på én gang, en flex går f.eks. ikke.

MVH Erik Wedlund

Ja det har jeg også overvejet, men tænkte om der fandtes noget endnu bedre, der bruser med det samme. Det er store overflader at håndtere.

A
Det lyder som et skørt projekt, hvad er formålet med det?

• Synes
hapazard og 3 andre
  • Laddar…
Er det en ydervæg med bærende funktion. Fræses ytong ned med så meget som 50mm, så bliver bæringen meget mindre og vil have en tendens til at sprække.
Du bør nok tale om, hvorfor denne foranstaltning, samt hvad der eventuelt skal sættes udenpå senere.

J jonaserik sagde:
Er det en ydervæg med bærende funktion. Fræses ytong ned med så meget som 50mm, så bliver bæreevnen meget mindre og vil have en tendens til at revne.
Du bør nok fortælle, hvorfor denne foranstaltning, samt hvad der eventuelt skal sættes udenpå senere.
Alt det der har jeg styr på.

Næsten ingen last på væggene og 350 tykke i dag

E erikjakan sagde:
Alt det der har jeg styr på.

Næsten ingen last på væggene og 350 tykke i dag
OK men hvad er meningen med at skære 50 mm. Intet svar på det.

Bygningen skal være mindre.

AHA måske så at den har blevet for stor i areal og har fået tilbagemelding fra kommunens målinger. Træls med sådan noget, men hvis de godkender det, har du heldigvis muligheden for at skære lidt af. Det bedste er nok at skære spor med ca. maksimalt 10 cm imellem (bedst med 50 mm da den del let popper ud) og begynde horisontalt nederst, 50 mm dybt med en klinge og slå mellemrummet væk med et stemmejern. Det bliver et rigtigt skidejob og meget støv der hvirvler rundt, men skal det gøres, hvad gør man så.

Det blev en Hilti Sporfreser med 60mm dybde og 50mm bredde, det sugede men gik ret hurtigt. Blev ca. 10 240 liters sække med spild Ytong :P

• Synes
Rumpnissen og 3 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.