Jeg har anskaffet en udendørsrouter til mobilt bredbånd til sommerhuset. Tanken er at sætte den ret højt oppe på den ene gavl. Den drives af PoE, så det er kun nødvendigt med et netværkskabel. Jeg tænker at bore gennem væggen (træfacade og gips indvendigt) med en lille hældning skråt nedad. Derefter i med et vp-rør og så trække et udendørs netværkskabel ud til routeren, derefter ind på indersiden af væggen, hvor jeg tænkte at installere en netværksudtag, så man ikke har et løst kabel gennem et hul. Kan det lade sig gøre at lave en indbygget udtag i en eksisterende væg på en pæn måde? Ellers må det blive en udenpåliggende. På ydersiden tænkte jeg eventuelt at dække det udstående rør med en samledåse, som jeg spraymaler i en farve så tæt på falurød som muligt. Lyder dette som en god idé, eller har I bedre løsninger til at gøre det pænt? Routeren i sig selv er vel ikke den kønneste, men den er et nødvendighed. Men jeg vil gerne gøre resten så pænt som muligt både udendørs og indendørs.

Bør vel gå godt at sætte en senildosa i væggen på indersiden, så får du det indfældet der. Hvis du skal have TP-kabel udendørs, så skal det helst være kabel, som er lavet til det.

• Synes
irrbloss
  • Laddar…
Ossian K Olsson
I irrbloss sagde:
Jeg har skaffet en udendørsrouter til mobilt bredbånd til sommerhuset. Tanken er at sætte den ret højt op på den ene gavl. Den drives af PoE, så det behøves kun et netværkskabel. Tænkte at bore gennem væggen (træfacade og gips indvendigt) med en lille hældning skråt nedad. Derefter i med et vp-rør og så trække et netværkskabel beregnet til udendørs brug ud til routeren, derefter ind på indersiden af væggen, hvor jeg tænkte at installere en netværksudtag, så man ikke har en løs kabel ud af et hul. Kan det lade sig gøre at lave en forsænket udtag i eksisterende væg på en pæn måde? Ellers må det blive et udenpåliggende. Udvendigt tænkte jeg eventuelt at dække det udstikkende rør med en koblingsdåse, som jeg spraymaler med en farve så tæt på falurød, jeg kan finde. Lyder dette som en god idé, eller har I bedre løsninger for at gøre det pænt? Routeren i sig selv er nok ikke den pæneste, men det er et must. Til gengæld vil jeg gøre resten så pænt som muligt både udvendigt og indvendigt.
Skal du virkelig have routeren udenfor? Jeg havde min 4g-router inde, og det gik helt fint.

Hvad angår dåsen, kan du køre med en senildåse/rotdåse. Så behøver du kun at bore med en hulsav.

https://www.bauhaus.se/rotdosa-schneider-electric-bio-multifix

Ossian K Olsson Ossian K Olsson sagde:
Skal du virkelig have routeren udenfor? Jeg havde min 4g-router inde, og det gik fint.

Angående dåse, så kan du bruge en senildåse/rotdåse. Så behøver du bare at bore med en hulsav.

[link]
Skal prøve udendørsrouteren indeni først, men har prøvet et antal forskellige indendørs routers og der er virkelig dårlig dækning. En udendørs antenne havde sikkert også fungeret, men så har jeg stadig problemet med kabelgennemføring. En anden ulempe er, at det ikke er så pænt at have routeren indeni, begge gavle er soveværelser, så vil helst ikke have mere grim elektronik der end nødvendigt :).

I irrbloss sagde:
Jeg har skaffet en udendørsrouter til mobilt bredbånd til sommerhuset. Tanken er at placere den ret højt oppe på den ene gavl. Den drives af PoE, så der er kun brug for et netværkskabel. Overvejer at bore gennem væggen (træfacade og gips indvendigt) med en lille hældning skråt nedad. Derefter indsætte et VP-rør og trække et netværkskabel beregnet til udendørs brug ud til routeren, derefter ind på indersiden af væggen, hvor jeg tænkte installere en netværksstik, så man ikke har en løs kabel ud af et hul. Kan man lave en indfældet stikdåse i en eksisterende væg på en pæn måde? Ellers må det blive en udenpåliggende. På ydersiden overvejer jeg eventuelt at dække det udstikkende rør med en koblingsdåse, som jeg spraymaler med en farve så tæt på falu rød som muligt. Lyder dette som en god idé, eller har I bedre løsninger til at gøre det pænt? Routeren i sig selv er nok ikke den kønneste, men er jo en nødvendighed. Til gengæld vil jeg gøre resten så pænt som muligt både udenfor og indenfor.
Køber du en sådan her dåse så slipper du for at male https://www.elbutik.se/product.html...P_g3ZQ55KjNHq00Veg7tovhFA11O4KbsaAhNJEALw_wcB
På den anden side, hvad er det for en facade? Hvis du virkelig vil have det skjult, så kan du måske løsne en facadebrædde og føre et flexrør indenfor facaden til det rette sted.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.