S
hvorfor skal du indfælde de liggende spikregler??

hahalj
Se indlæg #13

S
hahalj sagde:
Se inlägg #13
jaha uisoleret også. kør på da. men jeg ville nok slække lidt på reglerne

Jeg plejer aldrig at skråpløkke kortlægninger mellem reglarne, hvis jeg nu skal have sådanne. Enten sætter jeg dem to tommer over/under hinanden, for at kunne pløkke gennem reglarne. Alternativt pløkker jeg gennem den ene regel og sætter en lille vinkelbeslag på modsatte side.

hahalj sagde:
Førrådet skal være uisoleret, og for at holde mig inden for de ydre friggebodsmål og alligevel maksimere indvendig plads, så må det blive kortlingar mellem de stående væggreglar. 35 mm sømmelægte rundt om ville betyde, at jeg overskrider 15 kvm.

Tanken har slået mig, men det vil jo kunne ses udefra selv med malet panel... næ, så må det hellere være lidt besværligt for at få det pænt.
Men det er vel 15m2 grundareal, der tæller. Man regner ikke med væggenes ydermål.

Jeg mener, man skal regne med taget, hvis tagspringene er for lange.

Sav ud og fald ind spikregeln for panelet.

hahalj
huggan sagde:
Så skær ud og fæld ind sømreglen for panelet.
Skal jeg skære ud i de stående vægregler? Og hvordan påvirker det styrken?

hahalj sagde:
Savning i de stående vægskinner? Og hvordan påvirker det styrken?
Ubetydeligt, hvis du ikke saver for meget, det skal sidde stramt. Det nemmeste er at klemme flere stående skinner sammen, så kører du med rundsaven gennem alle på én gang og slår træet væk med et stemmejern.

hahalj
Jeg forstår, så typ save nogen mm for smalt da og slå ind dem? Nu havde jeg jo tænkt at bruge 95-regler for både de stående regler og kortlingerne imellem, bliver jo til at save også i kortlingerne i så fald. Unødvendigt groft måske, havde vel været nemmere at felle ind 45-regler, men men... vi får se.

S
hvor mange kvadrat ekstra bliver det, hvis du sætter 45'eren på reglerne?:)

hahalj
Ca 0,7 kvm. Hvis nogen er nidkær, så ... vil ikke risikere det.

S
hahalj sagde:
Ca 0,7 kvm. Om nån är nitisk så ... vil ikke risikere det.
de må være rigtig bitre i Västergötland efter min flytning

Hvis du sætter hver anden kortling 1 centimeter lavere, kan du trække sømmet fra "bagsiden" af reglen med en næsten ret vinkel, og samtidig kan du sømme facaden i en række.

For at sømme de stående regler i den liggende ville jeg midlertidigt lægge en regelbit med støtte mod den senest sømmede regel og så trække en (eller to) søm på den "frie" side, derefter fjerne regelbiten og sømme den anden side. Fortsæt derefter med den næste. Bare tjek, at du holder cc60 hele vejen.

Håber min flotte tegning ikke forvirrer... :D

Tegning af byggeprojekt med stående og liggende reglar; med anvisninger for fastgørelse og placering af korte reglar for spikning af facade.

... og hvorfor der blev to ved jeg fanme ikke, jeg fjernede jo den første (nederste) for at dreje billedet og lagde det ind igen... Kan ikke få det væk... :confused:

• En håndtegnet skitse af en trækonstruktion med vandrette og lodrette bjælker, der viser, hvordan man placerer og fastgør dem.
  • Synes
kioskdavid og 1 anden
  • Laddar…
S
er tænkt at være 95 regler så
så er det et meget godt forslag

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.