Skal lægge nyt gulv i lejligheden. Tog listen af, og sådan så det ud bagefter. Det smuldrede bare fra hinanden. Har mellem groft og fint spartelmasse derhjemme (nogle liter). Virker det at bruge, eller er der noget andet, der anbefales?
Tak, det brænder ikke på knuderne nu. Tænkte på at fastgøre listerne med 1.2x32mm nåle. Hvis jeg brugte spartelmassen (vil forsøge at komme af med det), ville nålen så fæstne i det?
Gipsbruk - Gypsum eller Finjas... Får man jo 25 kilo for knap 300 kroner..
Listen burde du med lethed kunne sætte fast med et par strenge konstruktionslim og nogle nåle.
Gider du kravle ud til Älvsjö/Fruängen så har jeg en halv sæk i bilen, du kan få! Smider også en sjat primer med, hvis det er som du siger, at det bare smuldrer.
Skulle det ikke være rart med noget som dyckert (eller T-dyckert som TS vil bruge), som både kan spikkes ind i og derefter trækker lidt. Et materiale som i tørret/hærdet tilstand måske mere minder om mineritskive eller noget.
Jeg altid lister mod beton med Ståldyckert med betongpangen og jeg anser, at det sidder fast som bare pokker.
Ellers så går det jo fint med lidt PL400 og skrå ind almindelig dyckert for at holde det hele på plads.
Husfix er sikkert bedre. Jeg synes bare, at det er urimeligt dyrt i sammenligning.
Ulempen ved husfix som jeg ser det, er jo, at det er vanvittigt dyrt - Og hvis du får en ujævn overflade, kan du jo ikke gøre noget ved det for at få det jævnt. Gipsmørtlen skraber man nemt af med en spartel, når det har hærdet for at få den ønskede overflade. Efterfulgt af sandspartel, hvis overfladen skal males.
En bekendt fjernede sine fliser i køkkenet og reparerede skaderne med husfix - Han måtte jo leje en diamantsliber for at få det hele jævnt nok til fliser.
Er det i en kælder under jorden, udendørs eller lignende, er der ingen tvivl om, at husfix er et godt produkt - Men indendørs i en lejlighed bag en gulvsokkel? Nja...
Der findes jo billigere produkter set til kilopris end Casco Husfix, men her går der jo ikke 25 kg...
Det er vel netop derfor, at emballagestørrelser på 750 gr findes.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.