Når jeg læser om fagværksbjælker, får jeg indtryk af, at de skal være selvbærende. Er dette noget, man altid kan gå ud fra er sandt, eller er der undtagelser? Kan jeg gå ud fra, at gulmarkerede vægge kan rives ned, eller skal jeg alligevel konsultere en konstruktør? Jeg anslår længden mellem de oprindelige ydervægge til ca. 8m. Huset er fra 60'erne. En tilbygning er blevet lavet på huset, hvor ydervæggene er flyttet ud i to af rummene, og en ny bjælke er blevet sat i stedet, så jeg antager, at dette ikke skal påvirke grundkonstruktionen. Sig til, hvis der er brug for yderligere information for at kunne vurdere, så supplerer jeg evt. med tegninger.
Tak for hjælp!

• Teknisk tegning af et hus med fagværkskonstruktion, to etager, og mål på 2,40 m og 2,10 m markeret. 60'er stil, sektion af huset.
  • Plantegning fra 1960'erne med gulmarkerede vægge, viser rumsfordeling: stue, køkken, badeværelse og soveværelser. Emne: selvbærende takstol og vægramning.
BirgitS
De gulmarkerede vægge er sandsynligvis ikke bærende, undtagelsen ville være, hvis der er en bjælke i stue-loftet.

• Synes
fribygg
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.