Med stor sandsynlighed er den bærende. Man løser det ved at indsætte en bjælke af limtræ eller stål.H Husbobban sagde:
Jeg tror, det er en bærende væg. Selv hvis bjælkerne på anden sal er som en del, ville den, der understøtter dem, ikke bøje sig for meget. Tegningen viser, at spændet for ydervæggene er omkring 8 m. Løsningen er at lade 2-3 bjælker under loftet være som en bjælke, fordi jeg formoder, at væggene i denne bygning er bjælker. Ved siden af væggene ville jeg bruge søjler til at understøtte denne bjælke.
Klik her for at svare

