Hej!

Bor i en 1,5 plansvilla fra 1909. Vi overvejer at rive en væg i køkkenet på plan 1 og undrer os om I tror, at denne er bærende? Hvis den er bærende, hvordan kan man løse det?

Se vedhæftede billeder med markeret væg.
Tak!

Plantegning af et 1,5 plans villa fra 1909 med markeret væg i køkken på stueetagen, muligvis bærende ifølge diskussionsindlæg.
Tegning af hussektion med markeret væg i køkkenet i en 1,5 plans villa fra 1909, skala 1:100.

H Husbobban sagde:
Hej!

Bor i 1,5 plansvilla fra 1909. Vi overvejer at rive en væg i køkkenet på plan 1 og undrer os over, om I tror, at denne er bærende? Hvis den er bærende, hvordan kan man løse det?

Se vedhæftede billeder med markeret væg.
Tak!

[billede]
[billede]
Med stor sandsynlighed er den bærende. Man løser det ved at indsætte en bjælke af limtræ eller stål.

Jeg tror, ​​det er en bærende væg. Selv hvis bjælkerne på anden sal er som en del, ville den, der understøtter dem, ikke bøje sig for meget. Tegningen viser, at spændet for ydervæggene er omkring 8 m. Løsningen er at lade 2-3 bjælker under loftet være som en bjælke, fordi jeg formoder, at væggene i denne bygning er bjælker. Ved siden af væggene ville jeg bruge søjler til at understøtte denne bjælke.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.