Selvbygger
· Stockholm
· 8 599 indlæg
Det var lidt uklart på billede og tegning, hvilken væg det drejer sig om?Sommarstuga 2017 sagde:
Men i et hus med rimelig bredde og W spær er det ofte ydervæggene, der er bærende. Kan jo være en bærende væg i visse tilfælde i og for sig.
60mm er ikke så store regler, 95x45 er jo det almindelige. eller mener du, at det er 95x60mm?
Hej, det er væggen bag skabene i det venstre soveværelse.klaskarlsson sagde:
Har også læst mig til at det plejer at være ydervægge og evt da hjärtvägg som er bærende.
Nej den er 60 bred, det er den største dimension på reglen.
Selvbygger
· Stockholm
· 8 599 indlæg
Føles ikke sandsynligt at den væg skulle være bærende. Dels går den langs med tagspærrene dels er det bare 60mm regler.Sommarstuga 2017 sagde:
Troligtvis ikke bærende men ville ikke tage chancen.
Kommer du til at tjekke spær, ville jeg tage dimensioner på spæret samt typen af spær og ringe til en ingeniør eller lignende eller google frem. At få den info frem er nok næsten gratis samt tager ingen tid overhovedet.
Så kan du garanteret slippe eventuel bekymring ved at tage chancen.
jeg gjorde sådan, da jeg havde lignende projekt.
alt godt
Tomas
Kommer du til at tjekke spær, ville jeg tage dimensioner på spæret samt typen af spær og ringe til en ingeniør eller lignende eller google frem. At få den info frem er nok næsten gratis samt tager ingen tid overhovedet.
Så kan du garanteret slippe eventuel bekymring ved at tage chancen.
jeg gjorde sådan, da jeg havde lignende projekt.
alt godt
Tomas
Hej! menar du att jag ska se på takstolen för att läsa om den?T tomas123 sagde:Troligtvis ej bärande men skulle ej chansa.
Kommer du åt att kolla takstolar skulle jag ta dimensioner på takstolen samt typ av takstol och ringa en konstruktör eller liknande eller googla fram. Att få fram den infon är nog näst intill gratis samt tar ingen tid alls.
Då kan du garanterat släppa ev oro av att chansa.
jag gjorde så när jag hade liknande projekt.
allt gott
Tomas
Jeg tog et billede samt målene på over- og underramme samt støtteben. Den totale længde ser du ud til at have på tegning samt tagvinkel.Sommarstuga 2017 sagde:
Så tror jeg dem, der kan, få ud hvad bæreevnen er for noget. Snezone får de sandsynligt også ud.
De kan garanteret i det mindste finde ud af om væggen du undrer over er bærende eller ej.
Tomas
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 266 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,266 indlæg
Helt rigtigt, det er ikke fagværkstagstole, og du har en bærende hjertevæg.
Nu er jeg ikke nogen ekspert, når det gælder plankevægge, men som jeg har forstået det, er selve planken en vigtig del af vægkonstruktionen.
Nu er jeg ikke nogen ekspert, når det gælder plankevægge, men som jeg har forstået det, er selve planken en vigtig del af vægkonstruktionen.
Tegningen du har vedhæftet her viser, at væggene mellem køkken og soveværelse ikke er bærende.Sommarstuga 2017 sagde:
Klik her for at svare