Hej! Har en væg jeg planlægger at tage ned for at åbne op for plantegningen lidt.
Det drejer sig om et to-planshus fra 1968, hvor væggen, der skal ned, er på den øvre etage. Reglerne står direkte på etageadskillelsen, som er beton. Det ser også ud som om reglerne fortsætter op mod tagstolen.
Jeg vurderer den som bærende, men vil gerne have en second opinion fra jer eksperter! Se billeder af plantegning og konstruktion af taget.
Tak på forhånd!
Det drejer sig om et to-planshus fra 1968, hvor væggen, der skal ned, er på den øvre etage. Reglerne står direkte på etageadskillelsen, som er beton. Det ser også ud som om reglerne fortsætter op mod tagstolen.
Jeg vurderer den som bærende, men vil gerne have en second opinion fra jer eksperter! Se billeder af plantegning og konstruktion af taget.
Tak på forhånd!
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hej og velkommen til Byggahus forum!
Svaret på dit spørgsmål findes sikkert i tegningerne. Desværre er opløsningen for dårlig på de vedhæftede filer til, at jeg kan læse det, jeg vil.
Svaret på dit spørgsmål findes sikkert i tegningerne. Desværre er opløsningen for dårlig på de vedhæftede filer til, at jeg kan læse det, jeg vil.
Hej! Tak så meget og tak for svar! Forsøger at uploade de filer, jeg har, hvis du har lyst til at kigge nærmere på det. Ved dog ikke, om der er meget bedre opløsning på dem..J justusandersson sagde:
Tagplan
https://drive.google.com/file/d/1dfo2TEuWzNjlO7NMlMzvE3VAoLcyuT7r/view?usp=drivesdk
K-tegning mellem etager og vægge
https://drive.google.com/file/d/10J3L6-ZL974XitZBrJsXHteb4KKA0CZw/view?usp=drivesdk
Sektion
https://drive.google.com/file/d/133WK9PUvQFdNjksKRxyoUMOgmC9mtGq6/view?usp=drivesdk
Senest redigeret:
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Den var lidt bedre men ikke perfekt. Min tolkning af tegningerne er, at tagspærene har samme retning som de vægge, du vil rive ned, hvilket i så fald ikke er noget problem. Men det er lidt tåget for at føles godt. Har du intet udendørsfoto af tagfoden?
Klik her for at svare


