Plantegning af et hus med markerede rum som køkken, spisestue og dagligstue, med håndskrevne mål og teksten "Takhøjd 241".
Vi har købt et hus, og som så mange andre skal vi også renovere køkkenet!
Vi får ikke adgang til tegninger mere end disse før 5. april.
Men for at vi i det mindste kan planlægge lidt, undrer jeg mig over, om nogen kan sige, om væggen mellem køkken og spisestue er bærende. Vi vil gerne kunne fjerne "de 3 små stykker," hvoraf det 3. stykke kun delvist skal fjernes mod stuen.

Fra gavl til det, vi vil fjerne, er det 398 cm...

Håber nogen kan give lidt tips og idéer.

Mvh Madelene

Ser jo ud som en hjertevæg, men det går ikke at sige mere fra de tegninger.

• Synes
Stensson11
  • Laddar…
pdov
I kan ikke spørge sælgerne efter tegningerne tidligere?
Kommunen skal have byggeansøgningstegninger, som I kan anmode om at få udleveret. Blandt dem skal der være en sektion, hvor man kan se, om det er en bærende hjertemur.

• Synes
Madjoh
  • Laddar…
Tegningen som sådan er værdiløs, da det er en mæglertegning. Jeg er alligevel ret sikker på, at det er en bærende væg. Det er et relativt nybygget hus i 1,5 plan, alt andet ville overraske mig. For en nøjagtig beregning kræves en korrekt sektionsplan, bl.a. for at kunne vurdere tagstolernes konstruktion og hvordan taglasternes føres ned til fundamentet. Det mindste I har brug for er en 4 meter lang limtræsbjælke med dimensionerne 90x360. Sandsynligvis er der også brug for to søjler af limtræ med målene 90x90. Om det kræves en endnu kraftigere bjælke, kan man altså ikke sige på dette tidspunkt. 90x360 bjælken kan erstattes af en bjælke med dimensionerne 165x270 f.eks., hvis I vil have højden ned. Jeg antager, at det var denne type information, I havde brug for?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.