Majgårdarna
Skal tage en passage til stuen fra køkkenet.
Da jeg rev det pladsbyggede skab ned, fandt jeg denne væg bagved.
Tror I, den kan være bærende?
Som I kan se på det ene billede, lavede jeg et lille hul for at kigge ind.
Det er altså de samme stående brædder på væggen i stuen også.
Hvad tror I, tør man rive?

• Væg med lodrette træbrædder bag en nedrevet garderobe, muligvis bærende. Lille hul taget op for at inspicere konstruktionen.
  • Væg med et lille hul, afslører indvendige brædder. Potentiel bærende væg i renoveringsprojekt mellem køkken og stue.
  • Væg med lodrette, træpaneler afsløret bag en tidligere indbygget garderobe, inkl. hul for inspektion. Mulig bærende struktur mellem køkken og stue.
  • Væg med trælister og åbning, måske en del af en bærende struktur. Gulvbrædder er synlige, potentielt under renovation.
Går væggen helt ned til kælderen?
Hvis ikke, burde den ikke være bærende?

Mvh

Majgårdarna
jeg ved ikke hvor langt den går ned.
Plejer man at anvende sådanne brædder til bærende vægge?
Bygget 1950-1960 ville jeg tro

Vores er bygget på samme tid...de synes at have haft princippet vi tager hvad vi har....ordentlige plankeindervægge

Ser du ikke om væggen fortsætter ned i kælderen?

Mvh

Ser ikke bærende ud med det blotte øje ser mere ud som det er blevet til overs fra gulvet..

Mvh

Brædderne er i sig selv sjældent bærende. Fjern dem, så vi kan se, hvad der er inde i væggen.

Med hjælp af en tegning af huset er det lettere at se, om væggen er bærende. Har du sådan en?

Majgårdarna
Immobil sagde:
Med hjælp af en tegning af huset, er det lettere at se, om væggen er bærende. Har du sådan en?
Nej, det har jeg ikke. Har forsøgt at få fat i en, men det ser ud til, at der ikke findes nogen nogen steder:confused:

Væggen ser ud til at stå på en væg i kælderen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.