Den ser ikke bærende ud. Sandsynligvis er det kun væggen i midten, der er en hjertemur og har bærende funktion. Men hvis du vil vide det med sikkerhed, skal du tage en konstruktør ud eller finde konstruktionsplanerne.Hallejulia sagde:
Har tidligere spurgt her på forumet om en væg måske er bærende eller ej. Tanken er, at vi skal udvide åbningen med ca. 1 meter. Grunden til, at vi nu er usikre, er på grund af de tykke spontede brædder (45mm brædder), som blev fundet bag masoniten. Så jeg spørger igen, hvad tror I? Se vedhæftede billeder af tegning samt væg.
Har tidligere spurgt her på forumet om en væg mon er bærende eller ej. Tanken er, at vi skal udvide åbningen med ca. 1 meter. Årsagen til vores usikkerhed nu er de tykke spontede brædder (45mm brædder), der blev fundet bag masonitten. Så jeg spørger igen, hvad tror I? Se vedhæftede billeder over tegning samt væg.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg ville ikke tro, at den væg er bærende, men det er svært at vurdere, når man kun får se en lille del af plantegningen. Væggen er en tommer plankevæg. Hele huset er bygget af sådanne, bærende eller ej. Muligvis er de lidt tykkere i ydervæggene.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Avgöra om en vägg är bärande eller inte
Planlösningar -
Riva vägg/ bärande eller ej
Planlösningar -
Är väggen bärande eller ej?
Planlösningar -
hur vet man att denna markerade vägg är bärande eller inte i villan?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur kan jag bli säker på om innervägg är bärande eller inte?
Utbyggnad och tillbyggnad