Kan I ved hjælp af tegningen se, om den rødmarkerede væg er bærende eller ej? Tanken er, at vi kun skal udvide åbningen mellem disse rum, og altså ikke rive væggen helt op til loftet.

• Plantegning, rødt markeret væg mellem køkken og spisestue, spørgsmålet om væggens bærende funktion og bredning af åbning er fremhævet.
Hejochhåvadetgår Hallejulia sagde:
Kan I med hjælp af tegningen se om den rødt markerede væg er bærende eller ikke? Tanken er, at vi kun skal udvide åbningen mellem disse rum og altså ikke rive væggen helt op til loftet.
Den ser ikke bærende ud. Sandsynligvis er det kun væggen i midten, der er en hjertemur og har bærende funktion. Men hvis du vil vide det med sikkerhed, skal du tage en konstruktør ud eller finde konstruktionsplanerne.

• Synes
Hejochhåvadetgår
  • Laddar…
Næppe bærende. Men hvad kan du sige mere? Ved du, om det er en almindelig gipsbeklædt regelvæg? Hvor tyk er den?

• Synes
Hejochhåvadetgår
  • Laddar…
Ca 12 cm tyk væg med gammel masonit.
Tanken er altså, at vi skal udvide åbningen med yderligere 110 cm ca. Se billede.

Hvad tror I? Er det roligt?

• Værelse med lys væg af gammel masonit, en lille træbord, stikkontakt og åbning mod tilstødende rum. En stige og pakke ses i baggrunden.
splinter splinter sagde:
Knapt bærende. Men hvad kan du sige mere? Ved du om det er en almindelig gipsbeklædt regelvæg? Hvor tyk er den?
Ca. 12 cm tyk væg med gammel masonit.
Tanken er altså, at vi skal udvide åbningen med yderligere 110 cm ca. Se billede.

Hvad tror du? Roligt?

• En gammel væg med masonit og en åbning. En stige og en pakke står ved siden af. Der er et lille bord foran væggen.
Jeg tror det er roligt.

Så der pas langt til siden bestemmer mit amatøroge at den ikke er bærende.
120 reglar lyder derimod tykt for en almindelig indervæg

Hejochhåvadetgår Hallejulia sagde:
Ca 12 cm tyk væg med gammel masonit.
Tanken er altså, at vi skal udvide åbningen med yderligere cirka 110 cm. Se billede.

Hvad tror du? Roligt?
Det der er ikke en bærende væg. Riv bare ned.

Har tidligere spurgt her på forumet om en væg måske er bærende eller ej. Tanken er, at vi skal udvide åbningen med ca. 1 meter. Grunden til, at vi nu er usikre, er på grund af de tykke spontede brædder (45mm brædder), som blev fundet bag masoniten. Så jeg spørger igen, hvad tror I? Se vedhæftede billeder af tegning samt væg.

• Trævæg under konstruktion med sollys og skygger. En stige ses i baggrunden, og gulvet er dækket af træspåner nær væggens bund.
  • Trævæg under renovering med ubehandlede brædder. Væggen står ved siden af et køkken, og der ligger træstykker og værktøjer på gulvet.
  • Revne i træplankevæg med splintret træ og støvet gulv, viser behov for reparation eller renovering. En løs skrue er synlig på gulvet.
  • Arkitekttegning af husets stueplan med rum som køkken, spisestue og badeværelse. En rød markering viser passage mellem køkken, spisestue.
Har tidligere spurgt her på forumet om en væg mon er bærende eller ej. Tanken er, at vi skal udvide åbningen med ca. 1 meter. Årsagen til vores usikkerhed nu er de tykke spontede brædder (45mm brædder), der blev fundet bag masonitten. Så jeg spørger igen, hvad tror I? Se vedhæftede billeder over tegning samt væg.

Billeder?

Jeg ville ikke tro, at den væg er bærende, men det er svært at vurdere, når man kun får se en lille del af plantegningen. Væggen er en tommer plankevæg. Hele huset er bygget af sådanne, bærende eller ej. Muligvis er de lidt tykkere i ydervæggene.

Prøver at uploade billederne igen
K Kane sagde:
Billeder?

• En trævæg under renovering med skygger og sollys, samt en stige i et rum med trægulv.
  • Gulv tæt ved træplader viser revner og spåner, muligvis fra en reparation. Rustik udseende med støv og skæv søm i nærheden.
  • Bygningsplan med markering af spiseplads i køkken ved siden af trappen, rum og bad i nederste del.
  • Træpaneler monteret på en væg under renovering; køkken ses i baggrunden.
  • Synes
Kane
  • Laddar…
T TheGame sagde:
Så langt ude til siden vurderer mit amatørøje, at den ikke er bærende. 120 reglar lyder derimod tykt for en almindelig indervæg
120 reglar? Hvor ser du den info?

K Kane sagde:
120 regler? Hvor ser du den info?
Jeg ved ikke, læste nok forkert på 12 cm tyk væg.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.