Hej alle glade..
Ny her på forummet :)
Det er sådan, at jeg har planlagt at flytte en væg 1 meter ud mod stuen (væggen som er markeret med en blå pil), så jeg kan udnytte det som et rum.
Væggen er cirka 2 m lang..
Andelsboligen er bygget i 1991..
Jeg er i øjeblikket kommet frem til, at der sidder 45x70 reglar cc60 i væggen, enkeltgips og også at væggen er bygget efter, at loftet er sat op (gipsloft)
Var også oppe på loftet og kiggede, der sidder glespanel 22x70 ovenfor væggen. Vedhæfter også nogle billeder af spærfagene..

Håber nogen kan give nogle tips!!!!

Plantegning af en lejlighed med en blå pil markerende en væg ved siden af klædeskab og stue, planlagt til at blive flyttet 1 meter.

Plantegning af bygningssnit viser tagkonstruktion med vinkel på 22 grader og mål på sektionen, herunder 240 cm og 130 cm, på byggeprojekt.

Loft med træbjælker og isolering, der viser en trekantet struktur. Billedet er taget fra indgangen og viser konstruktionen i loftet.

Loft med synlige spær og isolering, set fra loftsrum mod et lille vindue i bagsiden. Træbjælkerne skaber en trekantet struktur under taget.
Plantegning af en lejlighed med markeringer for værelser, mål, og en sektion af bygningens facade. Væggene er tydeligt opdelte.

Det er bare at tage væggen ned.

• Synes
heimlaga
  • Laddar…
Ok, lyder godt..
De er altså såkaldte selvbærende tagspær??

Ser ud så. Plus at man ikke bygger en bærende væg af 45x70 og sætter den på plads efter at taget er færdigt uden at bygge den ind i konstruktionen. Hvis du desuden flytter væggen en meter, vil du få en større aflastning på tagkonstruktionen end du har lige nu, dvs. huset bliver stærkere end tidligere. Så det er bare at køre på.

• Synes
heimlaga
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.