Hej!

Forsøger at bekræfte, om vores tagstole er selvbærende ligesom vi har fået at vide af tidligere ejere på de tegninger, vi har fået med huset.

Er det muligt at afgøre, eller skal man tilkalde en konstruktør for at få en definitiv bekræftelse?

Taknemmelig for al input!
 
  • Ritning af tagstol med dimensioner og specifikationer for materialer og skruer.
  • Bygningsplaner med angivelse af dimensioner og strukturer i huset.
  • Bygningstegning med detaljerede målinger af tagkonstruktion og anvisninger for installation af takstoler.
  • Bygningsplaner for et hus med fokus på tagkonstruktion og rumfordeling.
P
Ja ifølge det første billede er det en selvbærende fagværkstagstolpe..
 
  • Synes
tergo og 1 anden
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Ja enligt första bilden är det en självbärande fackverkstakstol..
Hallå!

Okej, står det någonstans att den er just självbærende og at der dermed ingen hjertevægge kræves? Finder intet selv om det. Eller kan man antage at alle fackverkstakstolar ifølge billede er självbærende? Tænker at spændvidder og dimensioner på tømmeret muligvis afgør?
 
P
T Thomas Bankel sagde:
Hej!

Okay, står det nogen steder, at den er netop selvbærende og at der dermed ikke kræves nogen hjertevægge? Kan ikke selv finde noget om det. Eller kan man antage, at alle fagværksspær ifølge billedet er selvbærende? Tænker om spændvidder og dimensioner på træet evt. afgør?
Ser alle spær ligesådan ud?
 
Rejäl sagde:
Ser alle takstolene ens ud?
Yes!
 
S
T Thomas Bankel sagde:
Halløj!

Okay, står det noget sted, at den er netop selvbærende og at der dermed ikke kræves nogen hjärteväggar? Kan ikke finde noget selv om det. Eller kan man antage, at alle fagvärkstagstoler ifølge billedet er selvbærende? Tænker, at spændvidder og dimensioner på træet muligvis afgør?
Det er spændvidder og dimensioner men også at der ikke er nogen bærende vægge i sektionsritningarna.
 
Okay, så føles det godt. Tak!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.