Hej! Jeg er i gang med at renovere garderoberne i mit hus, som er bygget i 1949. Da jeg rev dem ned, opdagede jeg nogle brædder, der muligvis kan være bærende. Hvad tror I?

• En delvist demonteret væg med afslørede brædder, muligvis bærende, i et hus fra 1949 under renovering. Byggematerialer på gulvet.
  • Revne garderober med udækket væg, potentielt bærende bjælker. Værktøj og byggematerialer spredt på gulvet. Træskammel i forgrunden.
Der er garderoberne i det store soveværelse

• Plantegning af en lejlighed, med markering af garderober i det store soveværelse.
BirgitS
Hvor i huset befinder væggen sig?
Upload plantegningerne i huset med en markering af hvilken væg det drejer sig om, hvornår huset blev bygget, og helst en sektionsplan, så kan det måske besvares mere præcist..

BirgitS
S sonictra sagde:
Der er garderoberne i store soveværelset
Væggen mellem soveværelserne, som vel går langs med tagryggen, kan være bærende. Ved ikke hvilke brædder du henviser til. Svært at vide præcis hvordan og hvad i væggene som bærer vægten af bjælkelaget ovenfor.

BirgitS BirgitS sagde:
Væggen mellem soveværelserne, som vel går langs med tagryggen, kan være bærende. Ved ikke hvilke brædder du henviser til. Svært at vide præcis hvordan og hvad i væggene der bærer vægten af bjælkelaget ovenover.
Brædderne er 4.5x60

• Plantegning af et hus, markeret med røde områder, hvor brædder på 4,5x60 kan være relevante til konstruktionen.
BirgitS
Dimensionen på reglarne siger ingenting. Små dimensioner er nok til små belastninger og lidt større belastninger, hvis de står tæt.

Jeg tror, at der findes bærende reglar blandt det røde

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.