Hej alle.
Jeg har brug for inputs fra en konstruktør eller en, der er kyndig på emnet.
Vi har købt et hus fra 1963 med Siporex dæk 150mm og Siporex skelet.
Det er en 1-plansvilla med kælder.
Nu skal jeg totalrenovere indgangsplanet og overvejer afløbsføring mm til badeværelset.
1. Kan vi fræse ned gulvafløbet i dækket for at undgå at ødelægge loftshøjden, som i dag er maks 240 cm?
2. Kan vi spore op dækket for at få fjernet afløbet til det rigtige sted i kælderen? Jeg tænkte, om man kan spore en lige rille op et par meter og derefter lægge afløbet ned og støbe som forstærkning. Lige nedenunder har vi en opholdsstue, hvor vi helst ikke vil have afløb i loftet.
Mvh
Jeg har brug for inputs fra en konstruktør eller en, der er kyndig på emnet.
Vi har købt et hus fra 1963 med Siporex dæk 150mm og Siporex skelet.
Det er en 1-plansvilla med kælder.
Nu skal jeg totalrenovere indgangsplanet og overvejer afløbsføring mm til badeværelset.
1. Kan vi fræse ned gulvafløbet i dækket for at undgå at ødelægge loftshøjden, som i dag er maks 240 cm?
2. Kan vi spore op dækket for at få fjernet afløbet til det rigtige sted i kælderen? Jeg tænkte, om man kan spore en lige rille op et par meter og derefter lægge afløbet ned og støbe som forstærkning. Lige nedenunder har vi en opholdsstue, hvor vi helst ikke vil have afløb i loftet.
Mvh
Ja det burde jeg gøre. Får adgang 1 april og forsøger at planlægge så meget som muligt forud. Badeværelset skal blive 4 gange så stort (overtage et soveværelse) så jeg kommer til at flytte afløbet.tttomten sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Siporexgulv
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Erge Bjælkelag bæreevne
Bæreevne for etageadskillelse med øget vægt for trinlydisolering
Revne i bjælkelag (siporex)
Bärighet i befintligt betongbjälklag