Hej!

Jeg bor i en andelsboligforening og vil rive min væg mellem køkken og stue ned. Se rødmarkering nederst til venstre på billedet.
Bemærk, at flere personer i andelsboligforeningen har revet netop den væg ned i deres lejlighed.

Fyren, der kan rive min væg ned, vil have papirer på, at den ikke er bærende. Andelsboligforeningen siger, at det er mig, der "ejer" væggen og skal sikre det selv.

Skal jeg hyre et firma til at banke lidt på en væg og lave en erklæring? hvad kan det koste?
Har I nogle tips?

MVH Johan

• Plantegning af lejlighed med rød markering på væg mellem køkken og stue i nederste venstre hjørne.
BirgitS
Den bygningskonstruktør du hyrer, bør ikke nøjes med at banke på væggen, da det ikke siger meget uden at tjekke armeringstegninger og andre konstruktionstegninger samt veje det sammen med viden om, hvordan huse fra den tidsperiode er konstruerede.

Et tip inden du hyr en konstruktør er at finde frem alle tilgængelige konstruktions tegninger på huset. Disse findes sandsynligvis hos stadsbyggnadskontoret. Skal konstruktøren begynde at lede, koster det unødvendigt mange penge. Får du fat i nogle tegninger, kan du også uploade dem herinde, så får du i det mindste et hint om situationen(y)

mange tak for hjælpen! skal tjekke dette!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.